10.11.2016
Семінар-практикум у рамках Всеукраїнського науково-освітнього проекту Малої академії наук України «Відкрита освітня лабораторія» 09 листопада 2016 року на базі Національного центру «Мала академія наук України» в Києві відбувся семінар-практикум «Інноваційні підходи в організації навчально-дослідницької діяльності учнів – членів МАН» у рамках Всеукраїнського науково-освітнього проекту Малої академії наук України «Відкрита освітня лабораторія».
Участь у семінарі взяли учителі фізики і астрономії загальноосвітніх навчальних закладів Києво-Святошинського району у кількості 27 осіб. Учасники зібралися у лабораторії-студії «МАНлаб», оснащеній найсучаснішим обладнанням передових вітчизняних та закордонних фірм, необхідним для здійснення різноманітних дослідів, експериментів, без яких просто неможливий повноцінний розвиток природничо-математичних наук.
Заступник директора Національного центру «Мала академія наук України» Тетяна Пещеріна, привітавши усіх присутніх, розповіла про основні завдання та проекти МАН України: «Особливості організації навчально-виховного процесу наукових профільних шкіл МАН України в контексті співпраці з науково-дослідними інститутами НАН України та ВНЗ». Виступаюча зробила акцент на забезпеченні дослідницько-експериментального напряму позашкільної освіти, діяльність якого організовується за чотирма рівнями – район, область, Україна і міжнародні заходи. Сьогодні дитині, яка має неабиякі здібності передусім у сфері природничих наук, відкритий широкий світ, найпотужніші світові лабораторні центри, університети та наукові установи. Учнівська дослідницько-експериментальна діяльність неможлива без лабораторної техніки, тож дуже важливо дати учням необхідний інструментарій. Варто сказати й про те, що вчителі фізики мають можливість узяти участь у програмах НЦ «МАНУ» і пройти навчання на базі Європейського центру ядерних досліджень у Женеві, хіміки, біологи – на базі Xlab у Геттінгенському університеті у Німеччині тощо». Також присутніх було ознайомлено з пізнавальними проекти МАН України – науково-популярні подорожі Україною для учнівської молоді та екскурсії Києвом. Науково-популярні подорожі мають на меті популяризувати серед школярів наукові знання з історії, екології, ботаніки, мистецтвознавства, геології, краєзнавства тощо. Під час мандрівок учні спілкуються з науковцями, екскурсоводами, дізнаються про новітні методи досліджень і загадки сучасної науки.
Учасників  семінару з шляхами активізації проектно-дослідницької діяльності учнів в системі «Школа-МАН», ознайомив методист РМЦ відділу освіти Києво-Святошинської райдержадміністрації Ігор Незабитовський. Саме у сучасній школі зміст проектно-дослідницького навчання пов’язаний з вирішенням і дослідженням певних проблем у різних галузях науки. Особливості цього методу знаходяться в активній ролі самого учня, самостійності виконання ним роботи і безпосередньої значущості вирішуваної проблеми для учня.
Учасники заходу долучилися до експериментальної частини семінару. Завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України» Ігор Чернецький провів ряд фізичних експериментів на цифровому обладнанні NOVA 5000 з використанням сучасного навчального і наукового цифрового обладнання таких світових брендів, як німецька компанія «PHYWE», ізраїльська «Fourier», американська «Celestron» та Житомирського ПАТ «Електровимірювач». Педагоги  взяли  активну участь в обговоренні експериментів.
На завершення педагогам були вручені сертифікати про участь у роботі семінару.

Методист РМЦ