20.02.2012
"Київська зима" - в Боярці
"Київська зима" - в Боярці

Саме так - "Київська зима" - називалися змагання Кубка з клубного автораллі, які відбулися 19 лютого на боярській трасі автомотоспорту. Організатором цієї гонки стали Київський автомобільний клуб спільно з Боярським автомотоклубом "Орли" за сприяння Федерації автомобільного спорту України.

З відкриттям "Київської зими" учасників привітали директор Комітету з безпеки проведення гонок Федерації автомобільного спорту України Віктор Шаповалов, голова ралійного комітету Олександр Салюк та інші.

- Взагалі проведення цієї гонки планувалося 12 лютого, - розповідає голова Боярського автомотоклубу "Орли" Сергій Орловський. - Та через ряд причин змагання довелося перенести. Та, врешті-решт, позитивне рішення щодо проведення "Київської зими" на нашій трасі автомотоспорту було прийняте.

Життя траси "в кадрі" й "поза кадром"...

Того дня на трасу вийшло 32 екіпажі. Майже в кожному автомобілі - хлопець-пілот і дівчина-штурман. В трьох екіпажах - пілоти дівчата. "Сподіваюся, що в майбутньому саме вони складуть кістяк дівочого автоспорту в Україні", - скаже пізніше, коли вже будуть підраховані очки й визначені переможці, пан Орловський.

А поки що - відмашка судді і перший екіпаж на трасі. За ним, дотримуючись інтервалу, стартує другий, третій... Перше коло. Штурмани вивіряють "легенди", пілоти настроюються на гонку, від чого здається, що автомобілі принюхуються до траси, знайомлячись з нею... А далі - закрутилося і понеслось! Хоча гонка була любительська, а відтак встановлено обмеження по швидкості (60 км на спецділянці), на видовищності змагань це зовсім не позначилося. Було витончене виконання правильно вибраної траєкторії руху по трасі як результат злагодженості дій пілота і штурмана, були шалені емоції глядачів, які вболівали за своїх улюбленців, і був нестримний лет до перемоги, який для декого закінчувався... сіданням автомобіля "на пузо" на високих снігових "брустверах" обабіч траси. А правило в цьому разі одне: "сів" - сиди, чекай закінчення заїзду і допомоги від джипу з маячками-сиренами та написом на борту "Допомога на дорозі" (соціальний проект ВГО "Українська служба порятунку" та МГО "Міжнародна служба порятунку (POLICE) 911"). Звісно, те чекання надії на перемогу не сприяє, але то найменша плата за неуважність чи переоцінку власних сил.

Отже, в кадрі - захоплююча зимова гонка: по засніженій трасі з глибокою колією та калюжками талої води. А за кадром - своє життя: заміна коліс, відігрівання гарячим чаєм та швидкий "перекус" просто на капотах автомобілів забезпечення чи підтримки, фото на пам'ять зі своїми шанувальниками. А ще - чергуючі впродовж всієї траси екіпажі швидкої допомоги, які змінювали один одного кожні дві години, безперервний зв'язок через переговорні пристрої зі штабом гонки і велика кількість припасених вогнегасників напохваті. На щастя, нічого з того не знадобилося, гонка пройшла вдало, подарувавши глядачам цікаве видовище, а учасникам - незабутні враження та цілком заслужені нагороди за майстерність і витривалість.

Подяки - всім,

найкращим - нагороди!

Разом з останнім екіпажем фінішував і день змагань. Ранні сутінки принесли з собою холодні пориву вітру і нетерпляче очікування результатів. Нагородження учасників відбулося в світлі фар та потужних ліхтарів. При нагоді зазначимо: всі результати - з прізвищами учасників та номерами екіпажів - з'явилися на форумі Київського автомобільного клубу протягом кількох годин після закінчення змагань, тож бажаючі можуть ознайомитися з ними скориставшись Інтернетом. А того вечора, щоб зекономити час, звучали лише номери екіпажів, після чого названим учасникам вручалися медалі та призи, а переможцям, звісно ж, кубки.

Що ж до переможців, то ними стали, звісно ж, кращі з кращих. Так І місце і в своєму класі, і в абсолютному заліку з результатом 36 хв. 54,1 сек. виборов екіпаж № 106, ІІ місце в класі і ІІ в абсолюті - екіпаж №127 з результатом 37 хв. 17 сек., І місце в класі і ІІІ в абсолютному заліку - екіпаж №146 з результатом 39 хв. 5 сек.

...Поступово траса порожніє. Проводжаючи поглядом сяйливу вервечку від'їжджаючих автомобілів, Сергій Орловський говорить:

- Злагодженість роботи всіх, причетних до проведення цих змагань - один з доказів того, що зимові гонки проводити потрібно. Звісно, підходити до них слід з розумінням і ще більшою відповідальністю та серйозністю. Дякую учасникам і глядачам. А ще Київський автомобільний клуб та керівництво Боярського автомотоклубу "Орли" дякують адміністрації Києво-Святошинського району за надання автомобілів швидкої та пожежної допомоги. Й за те, що райдержадміністрація сприяє розвитку автомобільного спорту в Україні й безпосередньо в районі. Сподіваємося на плідну співпрацю й надалі. Найближчим часом наш клуб вийде з пропозицією та певними зобов'язаннями щодо проведення на нашій трасі Чемпіонатів України з автоспорту. Сподіваюся, що ми й надалі виступатимемо однією командою, мета якої - розвиток цього видовищного й серйозного спорту справжніх чоловіків.

Сторінку підготував Радислав КОКОДЗЕЙ, фото автора


Назад