01.10.2015
ПЕРСПЕКТИВИ СТВОРЕННЯ ЄДИНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БАЗИ ДЛЯ БІЗНЕСУ ОБГОВОРИЛИ У КОДА
ПЕРСПЕКТИВИ СТВОРЕННЯ ЄДИНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БАЗИ ДЛЯ БІЗНЕСУ ОБГОВОРИЛИ У КОДА Представники владних інститутів, лідери бізнес-асоціацій та громадські діячі обговорили необхідність та можливості створення єдиної інформаційної електронної платформи для малого та середнього бізнесу. Зазначена база повинна акумулювати максимально важливу інформацію та усі корисні контакти, які сприятимуть розвитку вітчизняного підприємництва, стануть інформаційним підґрунтям для старт-апів і поштовхом до нових бізнес-ідей. Думками щодо вже реалізованих у цьому напрямку проектів та їх майбутніх перспектив представники бізнесу та держорганів обмінялися у рамках круглого столу «Ресурси регіонів України на online-карті: реалізовані проекти та перспективи впровадження», що відбувся у стінах Київської облдержадміністрації.

Організатором заходу спільно з Департаментом економічного розвитку і торгівлі КОДА виступили Центр міжнародного приватного підприємництва (CIPE), Центр моніторингу ринку праці, Всеукраїнська асоціація консультантів з управління та ін.

Учасники семінару зійшлися на думці, що створення єдиної так званої «онлайн-карти» ресурсів, де буде зібрана уся інформація по земельним ділянкам, інвест-проектам, програмам підтримки тощо, суттєво допоможе не тільки початківцям, але й вже досвідченим бізнес-асоцаціям. Такий інтернет-ресурс стане відмінним інструментом для розвитку бізнесу, оскільки дозволить розширити спектр послуг бізнес-асоціацій та консолідувати їх зусилля.

Задля подолання проблеми «закритої інформації» нині у Київській області створюється ряд інформаційних масивів, які, не виключено, у майбутньому будуть у відкритому доступі. Мова йде про формування банку інвестиційних проектів, окремої бази туризму, сировинної продукції у Київській області та ін. Директор департаменту економічного розвитку і торгівлі КОДА Ігор Самойлов переконаний, що створення таких ресурсів та їх відкритість дадуть нові бізнес-можливості для підприємців.

«Масив інформації для бізнесу має бути зібраний із максимально можливих джерел. Це і земля, і інвестиційні плани, і банк документації. До прикладу, зараз ми працюємо над сировинною базою Київщини. Не всі знають, що у нас є кварцовий пісок, з якого можна робити скло. Тому продовжують завозити його із Польщі та Білорусії, хоча можна брати у нас. Так само маємо ряд квот щодо експорту нашої продукції в Європу. Але вони не використовуються на повну – вочевидь, теж через брак інформації. Також потрібен великий каталог вже виробленої продукції – він допоможе бізнесу знаходити нові ринки збуту», - зазначив Ігор Самойлов.

На його думку, долучитися до створення єдиної інформаційної платформи в країні повинне, зокрема, Агентство регіонального розвитку, яке відповідає за стратегію розвитку територій країни. Ця організація може координувати поступлення необхідних даних у єдиний інформаційний банк та надавати конкретні рекомендації щодо розвитку тієї чи іншої економічної галузі.

«Владні інституції повинні сприяти цьому процесу і виступати допоміжним ефективним інструментом як для бізнесу, так і для громад. Відкрита інформаційна платформа необхідна ще й з огляду на те, що ми з кожним днем наближаємося до зони вільної торгівлі з ЄС. І в цих економічних реаліях відкрита база інформації набуває ще більшої цінності», - додав директор департаменту економічного розвитку і торгівлі КОДА.

Водночас під час семінару відбулася презентація регіонального інтернет-проекту з корисною інформацією для бізнесу, який функціонує нині у Вінницькій області. Керівник цього проекту Олексій Зволинський наголосив, що під час збору інформації виділили 8 ключових типів ресурсів, дані про які необхідні підприємцям. Серед них – земельні ділянки, майнові та будівельні об’єкти, фінансовий ресурс, професійні консультанти та ін. На сьогодні цією онлайн-картою для бізнесу на Вінниччині користується близько 25 тис. представників бізнесу.

У свою чергу присутній на семінарі радник прем’єр-міністра з питань відкритих даних Денис Гурський зазначив, що наразі у країні відсутня єдина затверджена державна стратегія щодо відкритих даних. Він також висловив переконання, що створення єдиної інформаційної платформи для бізнесу девальвує корупційну складову при запуску нових проектів і старт-апів та суттєво полегшить роботу початківцям у бізнесі.

Разом з тим директор департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики Мінекономрозвитку України Володимир Семеніхін наголосив на тому, що нині в країні на різних рівнях ведеться робота по удосконаленню переліку адміністративних послуг. Зокрема, профільне міністерство внесло на підписання і затвердження Кабміну законопроект про перелік адмінпослуг, який чітко визначає їх назви, кількість і хто їх має надавати.

«Були випадки, коли одна й таж послуга і різних областях по-різному називалася і по-різному значилася у реєстрах. Відповідно виникла ідея впорядкувати цей перелік. Кількість адмінпослуг нині зменшено до 562. До речі, ми також поступово переходимо на електронну форму роботи. З жовтня хочемо розпочати видавати у електронному порядку ліцензії Мінекономрозвитку. Це дозволить не тільки скоротити армію держслужбовців, але й значно пришвидшити надання послуг, зробити їх дешевшими і доступними», - зазначив Володимир Семеніхін.

Назад