16.12.2014
Повернути довіру людей до влади
Повернути довіру людей до влади

Чому у реєстраційній службі та Центрі надання адміністративних послуг довжелезні черги і коли вони закінчаться – у інтерв’ю з новопризначеним начальником реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції – Ярославом Шевчуком.

- Ярославе Володимировичу, 6 жовтня цього року Вас призначено начальником реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції. Які першочергові завдання Ви окреслили для себе після призначення?

Моє перше враження після призначення – що люди, мої попередники, працювали не на якість, а на кількість. Мене спантеличило те, що не лише підвал, а , навіть, мій особистий кабінет використовувався під архів. Адже, щодня близько 200 людей відвідують нашу службу. З них десь120 залишають після себе по 10-15 папірців із копіями документів. У нас щодня в середньому формується близько ста архівних справ. Порахуйте скільки їх збирається за робочий тиждень, який у нас становить 6 дні! Величезну кількість друкованих матеріалів, які ми отримуємо щодня від мешканців району, потрібно десь зберігати. Будь-який запит суду, прокуратури, про надання копій документів є для нас величезною проблемою. Як я можу їх надати, якщо у мене ці матеріали лежать у стосах папок, які навіть не підписані і не пронумеровані? У мене лежить близько семидесяти тисяч справ. Із них близько 40 тисяч – зав’язані у папках. А близько 30 тисяч знаходяться просто у файлах. Знайти щось просто нереально.

Тому перше, на чому я акцентував увагу, це впорядкування архіву. Якби я все робив силами реєстраторів, то у районі потрібно було б для цього зупинити роботу реєстраційної служби. Тому я залучив студентів юридичних ВУЗів, які за рахунок проходження практики займаються впорядкуванням наших архівів. Для них теж корисно вивчати, як оформлюються документи. Звісно, що вони це роблять під наглядом одного із працівників відділу реєстрації. Я щодня контролюю цей процес. До нового року ми вже розкладемо ці матеріали і заповнимо приміщення, яке нам виділяє сільська рада і наразі правоохоронні органи, суди входять у наше становище, чекають на свої запити.

Нам також потрібні додаткові приміщення для архіву. Я вже спілкувався з деякими представниками депутатського корпусу, профільними комісіями райради, щоб вони розглянули наше клопотання щодо надання нам додаткових площ на правах оренди для використання під архівні приміщення. Сподіваємося до нового року впорядкувати всі юридичні питання, а обласне управління юстиції має підписати додатковий договір оренди із Петропавлівсько-Борщагівською сільською радою про збільшення кількості приміщень для реєстраційної служби.

Планую також впорядкувати окремий кабінет, де б працювала людина, яка займатиметься лише тим, що видаватиме документи. Це має бути приміщення, де тимчасово зберігаються робочі матеріали, за якими мають прийти люди.

- Яка найбільша проблема реєстраційної служби?

Нам надзвичайно бракує людей у штаті. Це ще більша проблема, ніж нестача технічних засобів. Якби ми мали достатньо працівників, якщо об’єктивно, то їх потрібно вдвічі більше,тому що потужність і потенціал Києво-Святошинского району щодо забудови, виділення земельних ділянок є найбільшим. Після технічної і юридичної підготовки документації люди йдуть вже до нас. І навіть видача актів на землю, які раніше видавала земельна агенція, – це теж вже наша функція.

Юридичні документи про право власності вже теж видаємо ми. У відділі реєстрації речових прав ми надаємо свідоцтва про право власності на земельні ділянки, квартири, житлові будинки. Наплив людей просто величезний! Штат працівників у нас трохи більший, ніж у реєстраційних службах інших районів Київщини, але він недостатній для якісного обслуговування києво-святошинців. Електронна черга, згідно якої люди записуються до нас через сайт державного управління юстиції у Київській області, розписана на 2 місяці вперед. Далі сервер вже не пускає. Якби пускав, то люди вже на півроку вперед записалися б. Зараз катастрофічно не вистачає рук, які б обробляли цю документацію. Це основна причина черг.

Поки що не впорядкований належним чином для зручності процес формування черг і обробки документації. На відсотків тридцять ми покращимо атмосферу і збережемо людям нерви, ящо введемо у реєстраційній службі електронні термінали. Це буде по типу, як ви собі замовляєте квитки до кінотеатру. Але, єдина відмінність – треба приїхати до нас зранку, вибрати зручний для вас час і взяти квиток, зберігши нерви і час. Коли ти прийшов на дев’яту ранку і до сімнадцятої просидів під дверима, то про які зручності можна говорити?

Впорядкування архіву і впровадження електронної черги за допомогою терміналів, які вже встановлені, але наразі відбувається написання програм для впорядкування їх роботи, – це програма-мінімум, яка має бути виконана до кінця цього 2014 року. Люди старшого віку, які звертаються до нашої служби, потребують допомоги у заповненні документації. За штатом у мене не передбачено консультанта.

Я посадив людину, яка надає консультації. Наразі у мене щодня, окрім неділі, протягом робочого дня працює людина, у якої можна отримати консультацію, з’ясувати, який потрібен пакет документів для тієї чи іншої дії. І так наші штатні реєстратори по черзі щодня виконують цю роботу згідно внутрішнього графіку чергувань. Це значно впливає на швидкість роботи реєстраційної служби. Але, наразі у пріоритеті не швидкість, а якість.

- Як позбавитися цієї бюрократичної волокити і полегшити людям життя?

Кінцева точка – це коли в результаті адміністративної реформи всі фунції нашої служби будуть виконувати органи місцевого самоврядування. Чому мешканці Гатного, Боярки і Вишневого мають йти всі в одні двері, до одного вузького коридору? А після проведення реформи всі будуть іти до своїх сільрад і міськрад, де найкраще знають ситуацію на місцях, аби отримати документи на право власності. У кожному населеному пункті буде своя документація і все буде локалізовано. Фінішем адміністративної реформи буде передача майна у власність і не потрібно буде йти до третьої особи, посередника, який мусить посвідчувати це право і зберігати всі ці гори документів. Все робитиме один суб’єкт, який розпорядився передачею і потурбувався, аби твоє право було зареєстровано у єдиному державному реєстрі. Міністерство юстиції наразі декларує, що ми маємо рухатися до розширення прав і повноважень місцевого самоврядування. Гадаю, що це не за горами!

В.о. голови Києво-Святошинської РДА Мирослава Смірнова так прокоментувала наміри і методи роботи Ярослава Шевчука: «Наша мета – повернути довіру людей до влади. І я бачу, що влада таки змінюється! Приходять нові люди, з’являються нові обличчя. Якщо на законодавчому рівні ще щось не прийнято, то на побутовому люди вже мають розуміння про те, що потрібно робити роботу ефективніше. Ми всі маємо спрацювати так, щоб ні в кого під кабінетом не стояли черги. Щоб почути тих людей, які приходять, і максимально допомогти їм вирішити проблеми. Нам не просто, адже наші попередники, м’яко кажучи, не дуже хочуть нас бачити на ключових позиціях. Ми дійсно відчуваємо тиск на собі. Але енергії молодих і мудрості зрілих вистачить, аби встояти і довести реформи до переможного кінця. Начальник реєстраційної служби Києво-Святошинського районного управління юстиції Ярослав Шевчук має найголовніше – бажання змінити ситуацію у Центрі надання адміністративних послуг на краще. Він, як і багато моїх однодумців, має чітке розуміння того, що потрібно проводити реформи. Ярослав Володимирович працює прозоро, двері його кабінету завжди відкриті, додзвонитись до нього можна без жодних проблем. На кожній апаратній нараді в РДА він бере активну участь і до нього претензій від керівників органів місцевого самоврядування ми не чуємо. Публічність і відкритість є. А далі – будемо тільки допомагати, сприяти один одному. Тому що потрібно об’єднуватися і піднімати країну у тому місці, де ти поставлений. І не має значення, яку посаду ти обіймаєш чи не обіймаєш. Кожна людина має усвідомити власну відповідальність і власний внесок для спільного результату – соціально-економічного розвитку України. Не має значення, чи ти прибиральниця, чи начальник реєстраційної служби. Чим краще ти виконуєш свою роботу, тим швидше приходять зміни на краще!»

Розмову записала Олена Ліпейкіна  


Назад