20.11.2014
Державний стандарт і навчальна програма в роботі вчителя-словесника
Державний стандарт і навчальна програма  в роботі вчителя-словесника  20 листопада 2014 року на базі  Боярського НВК «Гімназія-ЗОШ  І ступеня» Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів  проведено науково-практичний семінар для методистів районних, міських методичних центрів (кабінетів) Київської області, які координують роботу вчителів світової літератури на тему  «Реалізація змістових ліній Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти на уроках світової літератури»  
Химера Наталія Володимирівна, методист навчально-методичного кабінету української мови та літератури, світової літератури КОІПОПК, висвітлюючи питання інноваційності програми зі світової літератури, звернула увагу на змістові лінії нового Державного стандарту, зміни у програмі зі світової літератури (збільшення компоненту східних літератур, збільшення варіативної частини, введення нового розділу «Сучасна література» та рубрики «Україна і світ» тощо), відзначила, що сьогодні найважливішим завданням учителів у інформаційному суспільстві є збереження книги в інформаційному потоці, зацікавлення дитини книгою.
Котусенко Олена Юріївна, головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних  меншин департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України  відзначила, що програми зі світової та української літератур осучаснені та мають на меті привчити дитину читати, зацікавити її словом. Вирішення цього питання у освітньому процесі багато в чому залежить від особистості вчителя, його небайдужості. Сьогодні рівень довіри учителю надзвичайно високий, бо шкільна територія — територія совісті, територія дії, територія майбутнього. Олена Юр’ївна привернула увагу до питання масової та елітарної сучасної української літератури, природи її художності. Учитель має показати учню усю красу, багатство, велич рідного слова та зацікавити дитину літературою.
Виступи учасників семінару засвідчили, що методисти глибоко розуміють переваги нової програми та проблеми, пов’язані з вивченням учнями 5-6 класів текстів світової літератури, що мають неоднозначне літературне та морально-естетичне тлумачення.
Практично спрямована частина семінару відбулась за участі Тищик Лариси Петрівни,   вчителя світової літератури Бузівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів лауреата обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014», яка провела майстер-клас з питання «Використання інтерактивних технологій у процесі формування комунікативної компетентності учнів на уроках світової літератури».Вчителі Києво-Святошинського району брали участь у створенні електронних уроків зі світової літератури для учнів 5-6 класів. На семінарі було продемонстровано фрагменти таких уроків. Калениченко Олена Василівна, вчитель світової літератури Боярської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 презентувала фрагмент уроку  по темі:  О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів.( 5 клас). Шпак Ольга Митрофанівна,  учитель світової літератури Боярського навчально-виховного комплексу «Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня, разом зі своїми учнями,  продемонструвала фрагмент уроку по темі «Динаміка образу Скруджа. Причини його духовного переродження». (6 клас). Присутні  з ентузіазмом долучилися до розгляду питань, що висвітлювалися під час практичної роботи.
Виконавши завдання семінару, опрацювавши усі запропоновані питання, переосмисливши інновації освітнього процесу, поспілкувавшись із колегами, методисти від’їжджали з новими планами,  спрямовані на творчу діяльність з учителями-словесниками в своїх районах.
Завідувач Києво-Святошинським РМЦ
Швидка Л.С.



Назад