19.11.2014
Профілізація школи: змістовий та управлінський аспекти
Профілізація школи: змістовий та управлінський аспекти Проект Концепції профільного навчання в старшій школі   вивчається та обговорюється всіма освітянами та громадськістю України. Умови та шляхи профілізації старшої школи та відповідної допрофільної діяльності основної школи, обговорювали керівники загальноосвітніх та позашкільних закладів Києво-Святошинського району на семінарі-практикумі, який пройшов 18 листопада 2014 року у Боярській загальноосвітній школі №3.
    «Профілізація школи: змістовий та управлінський аспекти», - тема виступу Михайлової С. Є., директора Боярської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, вчителя вищої кваліфікаційної  категорії, учителя - методиста.  Михайлова С.Є. брала участь в обговоренні проекту Концепції на засіданні ініціативної групи при АПН України, має свою думку про шляхи впровадження Концепції з точки зору керівника-практика. Присутні  долучилися до обговорення питання профілізації школи, яке продовжувалося і під час повідомлення Мирончук О.М., соціального педагога та   Кудрявцевої Т.А., практичного  психолога закладу.
    У Боярській загальноосвітній школі №3 проблеми профільної освіти старшої школи та відповідної системної підготовки до її реалізації, є серед основних методичних та управлінських питань вже декілька років поспіль. Є практичні напрацювання та відповідні результати. Тому присутні з інтересом відвідали уроки в профільних класах: урок алгебри в 10 – Б класі «Графічний метод розв’язування задач з параметрами» (вчитель Бондарчук Н.М., вища кваліфікаційна категорія, «учитель – методист»), урок біології в 11 – Б класі «Екологічна криза сучасності. Проблеми адаптації людини до навколишнього середовища». Урок – конференція (учитель Тарасюк Л.І., вища кваліфікаційна категорія, «учитель – методист»), урок української літератури в 11 – В класі «Патріотичний твір про наших славних предків. Складність характеру Ярослава (за твором І. Кочерги «Ярослав Мудрий»)» (учитель Коцур Л.В,. вища кваліфікаційна категорія, «учитель – методист»), урок історії України в 10 – А класі «Молодіжний рух початку ХХ століття» Урок – дослідження ( учитель Волошена Р.В., вища кваліфікаційна категорія, «учитель – методист»).  
    Профільне навчання та його важливість для майбутнього учня глибоко усвідомлюється батьками та самими учнями. В школі діє система пропедевтичної діяльності, спрямованої на мотивацію учнів до вивчення та аналізу своїх нахилів, уподобань, що можуть стати основою свідомого вибору професії та успішної життєвої реалізаціє власного Я. Це продемонстрували старшокласники закладу в своїх виступах перед учасниками семінару. «Портфоліо учня профільного класу», -  таку назву мав цей фрагмент семінару. Присутні переконались, що старшокласники свідомо обрали профілі навчання та йдуть до реалізації своїх життєвих планів за підтримки батьків та вчителів.
    Важливість свідомого вибору професії в гумористичному, але глибоко інтелектуальному плані, висвітлили учасники команди КВН «Вітаміни» в
профорієнтаційному змагально-мотиваційному заході «Обери майбутнє» (автор та керівник  учитель Кучеренко В.В., вища кваліфікаційна категорія, «учитель – методист»).  
    Керівники закладів освіти усвідомлюють всю важливість реформування освіти, що стоїть на часі, до основних проблем якого відноситься профілізація.
Ці проблеми є серед головних, що аналізуються, обговорюються на засіданнях педагогічних рад, батьківських конференціях. Запрошуємо до обговорення питань всіх, хто не байдужий до майбутнього наших дітей, яке  залежить і від якісної освіти.

Завідувач Києво-Святошинським
районним методичним центром   Швидка Л.С.

Назад