18.07.2014
Європейські послуги гідного рівня – для мешканців Київщини
Європейські послуги гідного рівня – для мешканців Київщини

Аби перейняти досвід по створенню і роботі єдиного вікна адмінпослуг, 18 липня делегація від Києво-Святошинської РДА з дружнім візитом відвідала місто Українку Обухівського району Київщини. Перший заступник голови Києво-Святошинської РДА Мирослава Смірнова разом із головним спеціалістом відділу охорони здоров’я Миколою Ляшенком та виконавчим директором ГО бізнес-центр «Новий початок» Олексієм Нестеренком відвідала Центр муніципальних послуг в місті Українка.

Українка на сьогодні є єдиним малим містом в Україні, де відкритий повноцінний Центр муніципальних послуг. Наразі такі проекти втілюються у життя лише у великих містах – обласних центрах та містах обласного значення. Проте, саме у невеликих містечках такі центри мають принципове значення, оскільки мешканці невеликих територіальних громад не мають доступу до багатьох адміністративних послуг, що зосереджуються у районних та обласних центрах. Вже понад чотири роки в Українці працює Центр муніципальних послуг, функціонує міський портал, сім років діє електронний документообіг. Крім цього, вже давно популярний серед мешканців місцевий call-центр з обов’язковим зворотнім зв’язком. А нагорода Ради Європи, отримана два роки тому, за 1 місце з надання громадських послуг та ефективне обслуговування мешканців міста – яскраве свідчення високої якості роботи виконкому міської ради в цій сфері.

Керуюча справами виконавчого комітету Української міської ради Катерина Проценко провела для гостей із Києво-Святошинської РДА змістовну екскурсію Центром муніципальних послуг. Міжнародний та вітчизняний досвід показує, що надання якісних і зручних адміністративних послуг громадянам найкраще забезпечує організація роботи за системою «єдиного вікна». В «єдиних офісах» або спеціальних центрах, які створюються при органах влади, проводиться прийом та інформування мешканців, видаються різноманітні довідки, надаються консультації, оформлюються дозволи тощо. Робота ведеться за принципом максимальної зручності для відвідувачів. Окрім того, завдяки діяльності таких центрів налагоджується зворотний зв'язок влади з громадою. Для кожної послуги розроблено інформаційну картку, що містить порядок отримання послуги, юридичні підстави, перелік документів, які подаються громадянином, вартість послуги (чи безкоштовно), а також інформацію про можливість оскарження дій персоналу. Для зручності громадян розроблено формуляри для заповнення. Вся ця інформація розміщується на стендах Центру та на сайті міської ради. Консультації надає адміністратор Центру та спеціалісти. Для зручності відвідувачів, які прийшли в Центр з дітьми, тут створено дитячий «майданчик» з відповідним обладнанням. Для дорослих відвідувачів доступна свіжа преса та передбачені зручні місця для очікування прийому. Здійснити необхідні платежі також можна на місці. Для цього у Центрі працює відділення банку.

Окрім спеціалістів міської ради у Центрі ведуть виїзний прийом фахівці з Обухівських районних служб - БТІ, відділу субсидій та інших. Центр муніципальних послуг працює за принципами відкритості та прозорості, що сприяє зростанню довіри громадян до муніципальної влади. Електронний документообіг (за системою ДОКПРОФ) впроваджено у виконкомі міської ради ще у 2008 році. Завдяки електронному реєстру, куди потрапляють всі звернення та пропозиції, кожний громадянин може у будь-який час дізнатися на якому етапі знаходиться його заява. Система «штрих-кодів», що наносяться на відповідні документи працівниками Центру при зверненні громадян, дозволяє контролювати хід роботи, адже проводиться поетапна комп’ютерна реєстрація процесу розгляду документів. Окрім того, система унеможливлює корупційні дії, оскільки процес прозорий, а доступ до документів надається на першу вимогу.

Для організації надійного зв’язку громадян з владою у виконкомі почав працювати Колл-центр. Кожний житель Українки, зателефонувавши за номером 2-00-00, має можливість отримати якісну консультативну допомогу з будь-якого питання та звернутися з проблемою. У практику роботи Колл-центру запроваджено зворотні дзвінки до громадян, що зверталися, з метою дізнатися чи задоволені вони якістю наданих послуг, чи вирішена проблема. Результати діяльності Центру Для громадян: - спрощення взаємодії з органами місцевого самоврядування з приводу отримання певної послуги; - скорочення часу на отримання тої чи іншої послуги; - підвищення якості послуг; - зменшення можливостей особистого впливу посадових осіб міської ради на прийняття рішення щодо надання послуг. Для органів місцевого самоврядування: - формування довіри громадян до влади; - забезпечення прозорості і відкритості діяльності; - запобігання корупційним явищам. З часом кожен житель Київщини та й усієї України буде з задоволенням відвідувати владні кабінети та отримувати якісні послуги.

Мета Київської обласної держадміністрації – аби в кожній адміністративній одиниці був такий центр. Щодо управлінського моніторингу, то такі центри працюють у рамках координації контролю Державної реєстраційної служби.  

20140718_141013.jpg

20140718_135916.jpg


Назад