10.07.2014
Безпека перевезень – справа спільна
Безпека перевезень – справа спільна

10 липня голова РДА Сергій Возний за участі заступника голови РДА Анатолія Іскоростенського, заступника начальника відділу ДАІ з обслуговування Максима Слюсара, депутатів райради Василя Кравченка та Валентини Бернацької, представників прокуратури, членів громадських організацій і керівників автотранспортних підприємств-перевізників провів засідання комісії з питань транспорту та безпеки дорожнього руху при райдержадміністрації.

 Засідання пройшло у формі відкритого діалогу між усіма учасниками. Обговорювалися як питання санітарного й технічного стану автопарків, так і самих маршрутів (зокрема, кінцевих зупинок), їх облаштування табличками з графіками руху тощо. Акцентувалася увага і на зовнішньому вигляді та культурі поведінки водіїв із пасажирами — на це скаржиться дуже багато мешканців району. Як і на поганий технічний стан рухомого складу певних маршрутів.

Прискіпливо вивчалося й питання причин дорожньо-транспортних пригод, особливо, за участю воїдіїв. Адже, як зазначив під час доповіді Максим Слюсар, від початку цього року працівниками ДАІ було складено 114 протоколів, левова частка яких — щодо незадовільного технічного стану машин. Хоча при цьому він підкреслив: “розбиті” дороги в районі тут відіграють не останню роль.

Саме тому й статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: від початку року на території району сталося 923 ДТП, у яких постраждало 100 осіб, 22 загинуло, із них 2 — за участі водіїв маршрутних перевезень.

Безпека руху залежить від багатьох факторів — на цьому наголошували виступаючі. Не скрізь на проблемних ділянках населених пунктів встановлено “лежачих поліцейських”, а дорогах і вулицях - поновлено дорожні знаки. І стан здоровя самого водія — не менш важлива складова. Як і його фізичний стан — на щастя, водіїв маршруток у стані алкогольного спяніння в нашому районі не виявлено.

Якщо для встановлення “лежачих поліцейських”, дорожніх знаків спочатку потрібно провести моніторинг проблемних ділянок і скласти кошторис із тим, щоб наступного року їх облаштувати за кошти бюджету, то створення комфортних і якісних умов перевезення пасажирів — то справа самих керівників автотранспортих перевізних компаній — на цьому під час засідання неодноразово наголосив Серій Возний: “Перевезення пасажирів у нашому районі мають бути якісними. І працювати з водіями потрібно не формально, а дієво: навчати правилам надання першої медичної допомоги, слідкувати, щоб на маршрут вони виходили охайно одягнутими, а з пасажирами спілкувалися ввічливо. І в салоні машин повинен бути взірцевий порядок”.

На що, до речі резонно, переважна більшість перевізників зауважувала: лад у салоні маршрутного авто залежить не лише від водія. Адже часто трапляється, що пасажири самі нехтують культурою поведінки: лузають насіння, кидаючи лушпиння під собі ноги, на сидіннях авто чи під ними залишають папірці, обгортки від цукерок, ріжуть чи обписують від нудьги спинки билець...

Якщо з культурою обслуговування наче все й зрозуміло — вона повинна бути взаємною між пасажиром і водієм — то інші проблеми надання якісних послуг перевезення населенню все ж потрібно вирішувати безумовно. Адже, як зазначив Анатолій Іскоростенський, чимало людей скаржиться, що в години “пік” їм буває досить непросто виїхати з того чи іншого населеного пункту — автоперевізники не випускають на маршрути достатньої кількості авто. А, як зазначила Валентина Бернацька, від останнього засідання, хоч минув уже місяць, режиму самих пасажирських перевезень досі не налагоджено.

Що ж до стану здоровя, то керівниками-автоперевізниками було наголошено: при більшості підприємств є власна медична бригада з 5 чоловік, яка перед виїздом на маршрут обовязково оглядає водія, а кожна машина щедро укомплектована аптечкою з необхідними лікарськими засобами — без неї працівники ДАІ просто не випустять машину з автопарку. Там, де таких бригад немає, з медзакладами заключено відповідні угоди на проведення медобстежень.

Але чи навчені водії правилам надання першої медичної допомоги? Чи мають вони хронічні хвороби, які не дозволяють займатися такою діяльністю — для Василя Кравченка, як для головного лікаря ЦРЛ, це питання, по суті, було риторичним. Тому під час засідання він запропонував проводити безкоштовні заняття для водіів маршруток з надання першої медичної допомоги та проведення щорічних медоглядів при лікарні. 

Загалом, підсумком засідання стало доручення голови РДА спільно ДАІ, представникам громадської ради, головам і депутатам місцевих рад забезпечити проведення систематичних перевірок перевізників щодо технічного стану рухомого складу, наявності матеріально-технічної бази, організації безпеки руху та медичного огляду водіїв.

«На превеликий жаль, із підвищенням вартості проїзду у маршрутках не підвищилася якість транспортних послуг у нашому районі - скарги, що постійно надходять на адресу райдержадміністрації від пільгових категорій населення, змушують встановити громадський контроль за якістю послуг перевізників, - зазначив Сергій Возний. - Тому я контролюватиму ситуацію особисто до повного врегулювання конфлікту».

 

Інф. “НД”

20140710_105414.jpg

20140710_113524.jpg


Назад