13.06.2014
Круглий стіл на тему «Актуальні питання роботи трудових архівів у Київської області»
17 травня 2014 року у Державному архіві Київської області відбувся круглий стіл на тему «Актуальні питання роботи трудових архівів у Київської області», в якому взяли участь представники Київської обласної державної адміністрації, Київської обласної ради, Київської облпрофради, Управління Пенсійного Фонду України у Київській області, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у Київській області, Київської обласної організації роботодавців, промисловців і підприємців, начальники архівних відділів райдержадміністрацій, керівники трудових архівів.
    Учасники круглого столу висловили стурбованість низкою проблем які ускладнюють належне архівне зберігання документів, що мають важливе значення для реалізації соціальних і трудових прав працівників.
    Особливе занепокоєння викликає ситуація з підприємствами, установами та організаціями, які ліквідуються. Чинне законодавство передбачає, що умови ліквідації підприємства ліквідатор зобов’язаний упорядкувати та передати документи з кадрових питань до трудових архівів. Згідно зі ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» однією з вимог проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є подання головою ліквідаційної комісії або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації державному реєстратору довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до Закону підлягають довгостроковому зберіганню.
    Останнім часом поширюється практика ліквідації підприємств рішенням господарських судів. Згідно зі ст. 48 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх в тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури з подальшим їх передаванням до трудового архіву. За ухвалою суду підприємство оголошується ліквідованим, проте документи з кадрових питань іноді не потрапляють на архівне зберігання. Архівісти не мають можливості відслідковувати усі ухвали судів щодо ліквідації підприємств для ведення належного контролю за документами цих підприємств з метою недопущення їх втрати і своєчасної передачі на зберігання до трудових архівів.
    Разом з тим, процедура проведення експертизи цінності, упорядкування документів та передавання їх на архівне зберігання вимагає часу та певних фінансових витрат, які іноді не передбачаються ліквідатором під час здійснення процедури ліквідації.  

Назад