03.02.2014
Про наслідки захоплення адміністративних будівель, приміщень органів влади та наслідки створення перешкод в режимі роботи органів влади для населення та адміністративно-територіальних одиниць в цілому
В зв`язку з подіями, які відбуваються останнім часом в країні, а саме переростання масових мирних протестів у спроби захоплення будівель органів влади силовими методами, зокрема місцевих державних адміністрацій, підчас яких відбувається нищення матеріально-технічних засобів, завдаються фізичні ушкодження та відбувається психологічний тиск на працівників, Рада голів державних адміністрацій інформує.

Місцеві державні адміністрації є режимними об`єктами в яких розміщені приміщення з обмеженим доступом задля підтримки постійного життєзабезпечення населення та адміністративно-територіальних одиниць в цілому.

Радою голів державних адміністрацій спільно з районними державними адміністраціями була підготовлена інформація щодо наслідків захоплення адміністративних будівель, приміщень органів влади та наслідків створення перешкод в режимі роботи органів влади для населення та адміністративно-територіальних одиниць в цілому.

Просимо узагальнену інформацію розмістити в засобах масової інформації, на офіційних веб-сторінках держадміністрацій, в соціальних мережах, довести до громадських організацій, наслелення тощо.

Наслідки у соціально-економічній сфері
Не буде програм соціального та економічного розвитку району, що унеможливить формування місцевого бюджету. Відсутня можливість затвердження програм соціально-економічного розвитку району, що негативно вплине на життя населення у соціальній та економічній сферах. Не прийняття програми соціально-економічного розвитку району на 2014 рік, не виконання основних напрямків програм соціально-економічного розвитку місцевих рад, відсутність координації роботи підприємств установ, організацій на території району. Погіршення показників економічного розвитку регіону. Погіршення інвестиційного клімату. Зменшення залучення інвестицій в економіку регіону. Зменшення надходження податків до бюджетів усіх рівнів. Погіршення підприємницького середовища. Зменшення кількості суб`єктів господарювання. Не буде складено баланси фінансових та трудових ресурсів, грошових доходів та витрат населення, місцевих будівельних матеріалів, палива, які необхідні для управління соціально-економічним розвитком району. Місцеві адміністрації не зможуть забезпечити ефективне використання природних, трудових і фінансових ресурсів. Не буде змоги надати обґрунтовані пропозиції стосовно формування місцевих бюджетів, які повинні бути враховані при їх затверджені. Зменшаться показники економічного розвитку району. Не буде прогнозу фінансових можливостей району. Не буде аналізу податкових надходжень до районного бюджету. Не буде аналізу стану ринку праці.
Буде неможливо визначити необхідний рівень обслуговування населення відповідно до нормативів мінімальних соціальних потреб, провести розрахунок коштів та визначити обсяг послуг, необхідних для забезпечення передбаченого законодавством рівня мінімальних соціальних потреб. Погіршення інвестиційного клімату району, а також дестабілізація підприємницької діяльності, що в свою чергу також зумовить зменшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Наслідки у сфері бюджету та фінансів
Не прийняття місцевих бюджетів на 2014 рік, відсутність фінансування усіх сфер життєзабезпечення району, не виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ, відсутність розрахунків за енергоносії. Не буде затвердженого розпису доходів та видатків районного бюджету. Не буде забезпечено відповідність розпису бюджету встановленим бюджетним призначенням. Не буде фінансування державних, бюджетних (школи, лікарні, дитячі садочки та інші), комунальних установ. Не вчасне прийняття рішень про затвердження місцевих бюджетів на 2014 рік; проблеми в фінансуванні першочергових статей видатків: заробітної плати працівникам бюджетної сфери, проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії, придбання медикаментів та продуктів харчування; несвоєчасне фінансування державних програм соціального захисту населення (пільг, субсидій). Не буде можливості подати на затвердження ради проект відповідного бюджету, через що виникнуть проблеми в фінансуванні підприємств, установ та організацій освіти, культури, науки, охорони здоров`я, фізичної культури і спорту, соціального захисту населення, переданих у встановленому законом порядку в управління місцевій державній адміністрації вищими органами державної та виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, а також заходів, пов`язаних із розвитком житлово-комунального господарства, благоустроєм та шляховим будівництвом, охороною довкілля та громадського порядку, інших заходів, передбачених законодавством. Не буде подано до органів виконавчої влади вищого рівня фінансові показники і пропозиції до проекту Державного бюджету України, пропозиції щодо обсягу коштів Державного бюджету України для їх розподілу між територіальними громадами, розмірів дотацій і субсидій, дані про зміни складу об`єктів, що підлягають бюджетному фінансуванню, баланс фінансових ресурсів для врахування їх при визначенні розмірів субвенцій, а також для бюджетного вирівнювання виходячи із забезпеченості мінімальних соціальних потреб. Не буде визначено і встановлено норми споживання у сфері житлово-комунальних послуг.

Наслідки у сфері управління майном
Не буде програм раціонального використання майна, програм приватизації державного майна. Неефективне використання майна призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету. Не здійснюватиметься облік об’єктів державної власності, що підлягають внесенню до Реєстру.

Наслідки у регуляторній політиці
Блокування роботи підприємств у сфері господарської діяльності. Не буде аналізу впливу регуляторних актів, зауважень щодо перегляду нормативно-правових актів на основі їх аналізу. Не буде аналізу проблем, які потребують розв`язання шляхом внесення змін до регуляторних актів. Не буде прискореного перегляду регуляторних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування. Не буде висновків щодо розміщення будівництва та реконструкції житлово-цивільних, виробничих інженерно-транспортних та інших об`єктів. Унеможливить виконання чинного законодавства в сфері регуляторної політики, зокрема, позбавить громадськість району у правовій можливості забезпечення прозорості, передбачуваності та ефективної нормотворчої діяльності органів виконавчої влади.

Наслідки у сфері містобудування
Зупинення будівництва об`єктів, що фінансуються з місцевих бюджетів. Зупинення будівництва об`єктів, замовником яких є райдержадміністрація. Неможливість вчасного оформлення фізичними та юридичними особами необхідної документації на будівництво об’єктів різної форми власності. Не буде змоги організувати розробку та проведення експертизи містобудівної документації населених пунктів відповідно до державних норм і стандартів.
Не буде забезпечено облік містобудівної документації. Не буде пропозицій щодо корегування містобудівних програм, генеральних планів населених пунктів та містобудівної документації. Не буде висновків щодо визначення територій, вирішення питань вибору, приватизації та надання земель для містобудівних потреб. Не буде видачі забудовникам архітектурно-планувальних завдань на проектування, будівництво, реконструкцію, реставрацію та благоустрій територій, житлових будинків, господарських будівель.
Вандалізм та порушення пам’яток архітектури та історичних пам’ятників, об’єктів благоустрою населених пунктів. Пошкодження фасадів будівель.

Наслідки у сфері житлово-комунального господарства
Не буде пропозицій щодо фінансування районних програм розвитку житлово-комунального господарства. Не буде виконання державних програм щодо поліпшення рівня комунального обслуговування, виникнення проблем з тепло-, водо-, газо-, електропостачанням, водовідведенням та вивезенням побутових відходів, а також з іншими житлово-комунальними послугами, як для населення, так і для підприємств. Не буде забезпечено організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, зв`язку, телебачення, радіомовлення, торгівлі та громадського харчування, побутового і транспортного обслуговування. Відсутність вчасного реагування на можливі аварійні ситуації на мережах тепло-, водопостачання та водовідведення.
Відсутність контролю за роботою підприємств сфери житлово-комунального господарства.

Наслідки у сфері торгівельного обслуговування
Не буде проведено роботу з атестації об`єктів, сертифікації продукції, робіт і послуг підприємств і організацій житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування населення. Через відсутність контролю з боку місцевих державних адміністрацій за діяльністю підприємств, установ, організацій жителів району не вдасться у повній мірі забезпечити продовольчими та промисловими товарами, особливо малонаселені та віддалені населені пункти. Втрата контролю за ціновою ситуацією в закладах торгівлі та на ринках, не виконання основних заходів районних програм щодо розвитку торговельного обслуговування, надання побутових послуг.

Наслідки у транспортній сфері
Проблеми у транспортному обслуговувані громадян. Наданні відповідних субсидій та пільг відповідним категоріям. Відсутність контролю в роботі підприємств транспортної сфери, збої в організації транспортних перевезень на території району. Не координуватиметься виконання затверджених графіків маршрутів автоперевізників, які надають послуги по перевезенню пасажирів в межах району. Знизиться доступ населення з інших населених пунктів до районного центру, а також до ресурсів життєзабезпечення.

Наслідки у сфері зв`язку
Не буде забезпечено організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями зв`язку, через що дані послуги не зможуть надаватися на необхідному рівні (доставка пошти: листи, газети, журнали, повідомлення, пенсій, грошових переказів, бандеролей, інших відправлень).  Відсутність дієвого контролю за роботою та розвитком сфери надання послуг зв`язку: телефонного, телеграфного, Інтернету.

Наслідки у сфері використання та охорони земель
Відсутність координації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, що зумовить низку порушень у даній сфері. Відсутність програм раціонального використання земель, що перебувають у державній власності, у зв’язку з чим не буде передбачено кошти у бюджетах для вирішення проблем у зазначеній галузі. Відсутність забезпечення виконання загальнодержавних і регіональних програм у галузі використання та охорони земель; відсутність контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов`язаних з вилученням (викупом) земельних ділянок.

Наслідки у сфері використання та охорони природних ресурсів
Відсутність регіональних екологічних програм та координації здійснення державного контролю за використанням та охороною природних ресурсів.

Наслідки у сфері охорони довкілля
Відсутність організації роботи по ліквідації наслідків екологічних аварій та незмога залучення до цих робіт підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та громадян. Відсутність інформування населення про екологічно небезпечні аварії та ситуації, стан довкілля, а також про заходи, що вживаються до його поліпшення.
У разі порушення підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форм власності законодавства про охорону довкілля та санітарних правил, місцеві державні адміністрації не зможуть внести пропозиції про зупинення діяльності таких підприємств, що може призвести до надзвичайних втрат на території відповідного району. Через відсутність можливості вжиття заходів до відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону довкілля підприємствами, установами, організаціями і громадянами, буде заподіяно значної шкоди довкіллю, а винні особи не будуть притягнуті до відповідальності.
Не будуть розроблятися та дотримуватися правила користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зони санітарної охорони джерел водопостачання. Підприємства зможуть безперешкодно використовувати питну воду у промислових цілях.

Наслідки у сфері науки
Відсутність фінансування науково-технічних програм, зниження ефективності впровадження нових технологій. Не буде реалізовано державну політику у галузі науки на території району. Розвиток науки і техніки, реалізація регіональних науково-технічних програм, впровадження нових екологічно безпечних технологій, підвищенню технічного рівня виробництва та якості продукції, вирішенню науково-технічних проблем, що мають першочергове значення для підвищення її ефективності та конкурентоспроможності на території району значно погіршиться.

Наслідки у сфері освіти
Призупинення навчально-виховного процесу в школах та дитсадках через відключення всіх джерел енергопостачання по причині несвоєчасної оплати за отримані послуги.
Виведення з ладу опалювальних систем в школах, дошкільних закладах, в позашкільній установі. Незабезпеченість з харчуванням учнів. Несвоєчасна виплата заробітної плати Створення загрози для життя і здоров`я вихованців, учнів та працівників навчальних закладів, призупинення навчально-виховного процесу та безпечного функціонування навчальних закладів, призупинення здійснення функціонування освіти, зростання проявів дитячої бездоглянутості та правопорушень серед неповнолітніх. Несвоєчасна виплата заробітної плати вчителям, вихователям та іншим учасникам навчально-виховного процесу.

Наслідки у сфері охорони здоров`я
Медичні заклади району не зможуть фінансуватись належним чином, що призведе до відсутності медикаментів, продуктів харчування, паливно-мастильних матеріалів, незабезпеченості закладів охорони здоров`я енергоносіями та теплом; унеможливиться надання екстреної та невідкладної медичної допомоги хворим - виникнення наслідків надзвичайних ситуацій з постраждалими яким буде складно надати необхідну медичну допомогу.
Через недостатнє фінансування медичної галузі не буде можливості запобігання інфекційним захворюванням, епідеміям, епізоотіям та їх ліквідації. Не буде організована робота медичних закладів по поданню допомоги населенню, а надання встановлених пільг і допомоги, пов`язаних з охороною материнства і дитинства та поліпшення умов життя багатодітних сімей значно ускладняться. Значно знизиться якість надання медичних послуг особам, що їх потребують.

Наслідки у сфері культури
Зупинення роботи творчих спілок, національно-культурних товариств, фондів, асоціацій, жіночих, молодіжних, дитячих та інших громадських організацій у зв’язку з припиненням їх фінансування або недостатнім їх фінансуванням, що призведе до перебоїв або в подальшому і повному припиненню подачі енерго- та теплопостачання закладам культури, а також відсутність заробітної плати працівникам, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів. Припинення фінансування і здійснення контролю підпорядкованих закладів; припинення надання послуг бібліотечного обслуговування, організацій дозвілля, навчання дітей в школі мистецтв; припинення здійснення контролю над охороною об’єктів культурної спадщини.

Наслідки у сфері фізкультури і спорту
Відсутність фінансування призведе до призупинення роботи ДЮСШ, спортивних секцій, не проведення ряду змагань та участі у спартакіадах та чемпіонатах. Як наслідок – не зайнятість дітей у після урочний час. Невиконання програм розвитку фізкультури і спорту.

Наслідки у сфері материнства і дитинства
Надання встановлених пільг і допомоги, пов`язаних з охороною материнства і дитинства та поліпшення умов життя багатодітних сімей значно ускладняться. Відсутність на території району соціального захисту дітей, збільшиться кількість безпритульних та бездоглядних дітей, збільшиться кількість вчинення дітьми правопорушень; виникнення загрози вчинення насильства над дітьми; відсутність своєчасного надання дітям, які залишилися без батьківського піклування визначеного юридичного статусу, відсутність контролю за умовами проживання та виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування в сім’ях опікунів (піклувальників) та прийомних сім’ях; збільшення випадків неналежного виконання батьками батьківських обов’язків.

Наслідки у сфері сім`ї та молоді
Не забезпечення реалізації державної політики з питань сім`ї, дітей, молоді, фізичної культури та спорту, а також невиконання програм та заходів, спрямованих на забезпечення соціального та правового захисту сім`ї, дітей і молоді, розвитку фізичної культури і спорту, рівних прав і можливостей для участі жінок та чоловіків у політичному, економічному і культурному житті, сприяння соціальному становленню та розвитку дітей і молоді, запобігання насильству в сім`ї, з питань попередження та протидії торгівлі людьми. Не видаватимуться посвідчення багатодітним сім`ям; не будуть сформовані списки органам соціального захисту населення місцевих адміністрацій для внесення відповідної інформації до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги передбаченні законодавством. Унеможливиться процес оформлення пакету документів для представлення жінок, які виховали 5 і більше дітей до відзначення державною нагородою України на присвоєння почесного звання «Мати - героїня». Робота серед молоді стосовно пропагування здорового способу життя не проводитиметься. Не отримають безкоштовні путівки на оздоровлення діти пільгових категорій.

Наслідки у сфері соціального забезпечення та соціального захисту
Відсутність фінансування по пільгам та субсидіям малозахищеним верствам населення, не виплата матеріальної допомоги. Невиплата державної допомоги сім`ям з дітьми, інвалідам з дитинства, малозабезпеченим сім’ям та іншим категоріям громадян. Зупинення соціального захисту соціально незахищених громадян – пенсіонерів, інвалідів, одиноких непрацездатних, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб із їх числа, одиноких матерів, багатодітних сімей, інших громадян, які внаслідок недостатньої матеріальної забезпеченості потребують допомоги та соціальної підтримки з боку держави. Унеможливлюється своєчасне призначення і виплата державних пенсій та допомоги, поданню адресної соціальної допомоги та підтримки, призначенню та виплаті цільової грошової допомоги, інших компенсаційних заходів соціального захисту. Невиконання комплексних програм поліпшення обслуговування соціально незахищених громадян та всебічний розвиток їх обслуговування. Місцеві адміністрації не зможуть забезпечувати працевлаштування інвалідів, а також сприяти здобуттю ними освіти, набуттю необхідної кваліфікації, матеріально-побутовому обслуговуванню, санаторно-курортному лікуванню інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; буде відсутня можливість сприяти поданню протезно-ортопедичної допомоги населенню і забезпеченню інвалідів засобами пересування і реабілітації; не буде встановлюватися піклування над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров`я потребують догляду. Не будуть своєчасно розглядатися заяви громадян про надання субсидій на житлово-комунальні послуги. Не буде здійснюватися соціальний патронаж, щодо осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк.

Наслідки у сфері зайнятості населення, праці та заробітної плати
Незмога забезпечити реалізацію державних гарантій у сфері праці, в тому числі і на право своєчасного одержання винагороди за працю. Відсутність соціального захисту працюючих, зайнятих на роботах з шкідливими умовами праці на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, неможливість якісного проведення атестації робочих місць. Не здійснення заходів щодо реалізації державної політики сприяння зайнятості населення на рівні регіону. Відсутність контролю за дотримання рівня заробітної плати на підприємствах району. Не виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ, допомоги по безробіттю.

Наслідки у сфері забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян
Відсутність забезпечення здійснення заходів щодо охорони громадської безпеки, громадського порядку, боротьби зі злочинністю; відсутність забезпечення розгляду звернень громадян та їх об`єднань, контролю стану цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах; відсутність забезпечення надання безоплатної первинної правової допомоги; відсутність забезпечення здійснення заходів щодо ведення Державного реєстру виборців відповідно до закону.
Не виконання основних положень комплексної програми профілактики правопорушень, не виконання рішень місцевих рад з питань дотримання громадського порядку на території населених пунктів району.
У разі стихійного лиха, аварій, катастроф, епідемій, епізоотій, пожеж, інших надзвичайних подій місцеві державні адміністрації не зможуть оголосити зони надзвичайної ситуації; не будуть здійснюватись передбачені законодавством заходи, пов`язані з підтриманням у них громадського порядку, врятуванням життя людей, захистом їх здоров`я і прав, збереженням матеріальних цінностей. Не зможуть сприяють діяльності аварійно-рятувальних служб за місцем їх дислокації, під час прямування до зон надзвичайних ситуацій та під час ліквідації надзвичайних ситуацій. Не буде можливості своєчасно інформування населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій під час проведення потенційно небезпечних заходів в умовах присутності цивільного населення. Не будуть проводитися заходи щодо осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк і потребують медичної допомоги у зв`язку із захворюванням на туберкульоз, що призведе до поширення зазначеної хвороби серед населення.

Наслідки у сфері міжнародних та зовнішньоекономічних відносини
Зменшення залучення іноземних інвестицій в економіку району. Погіршення інвестиційного клімату. Зменшення залучення іноземних інвестицій в економіку району. Зменшення залучення коштів міжнародної технічної допомоги. Перепони у розвитку міжнародного співробітництва в галузі економіки, захисту прав людини, боротьби з тероризмом, екологічної безпеки, охорони здоров`я, науки, освіти, культури, туризму, фізкультури і спорту. Унеможливлюється організація прикордонної і прибережної торгівлі.

Наслідки у сфері оборонної роботи
Блокування роботи штабу територіальної оборони відсутність охорони об`єктів державного та районного значення, не проведення приписної кампанії та призову до армії. Не здійснюватимуться заходи пов’язані з мобілізаційною підготовкою та цивільним захистом жителів району, призовом громадян на строкову військову службу у внутрішні війська.
Невиконання законодавства про військовий обов`язок посадовими особами і громадянами, підприємствами, установами і організаціями.
Порушення законодавства про пільги, встановлені для ветеранів війни та прирівняних до них осіб, військовослужбовців, звільнених з військової служби, а також про пільги і допомогу сім`ям військовослужбовців строкової служби. Погіршення умов функціонування пунктів пропуску через державний кордон України, через невжиття заходів щодо їх поліпшення місцевими державними адміністраціями.

Назад