25.10.2013
Вихованцям дошкільних навчальних закладів всебічний розвиток
Вихованцям дошкільних навчальних закладів всебічний розвиток Основним завданням сучасного дошкільного навчального закладу, який має на меті розвиток гармонійно-цілісної особистості, де у центрі уваги дитина з її обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, є створення умов для всебічно розвиненої особистості. Адже нині в умовах розбудови державної гуманізації та демократизації суспільства дедалі актуальнішим є формування інтелектуальної, творчої особистості.
24 жовтня 2013 року на базі центру розвитку дитини „Росинка” Вишневої міської ради Києво-святошинського району відбувся районний семінар-практикум завідувачів дошкільними навчальними закладами з теми „Забезпечення варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти”.
Базовий компонент дошкільної освіти – це Державний стандарт дошкільної освіти України, який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджується Міністерством освіти і науки України.
Базовий компонент визначає зміст і структуру дошкільної освіти за його інваріантною та варіативною складовими.
Варіативна складова змісту дошкільної освіти визначається дошкільним навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону, навчального закладу, індивідуальних, освітніх запитів дітей, побажань батьків, або осіб, що їх замінюють.
Базовий компонент пропонує 4 освітні лінії:
•    комп’ютерна грамота;
•    іноземна мова;
•    хореографія;
•    шахи.
Проте, варіативна складова освітньої діяльності дошкільного навчального закладу може бути розширена іншими видами дитячої діяльності відповідно до індивідуальних інтересів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників.
Саме тому питання забезпечення варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти (організація гурткової роботи) розглядалося під час проведення районного семінару-практикуму керівників ДНЗ.
Робота семінару була спланована за двома аспектами: науково-методичним та практично-педагогічним.  
Науково-методичний аспект включав у собі презентацію досвіду центру розвитку дитини „Росинка” з теми „Формування успішного освітнього середовища шляхом впровадження варіативних форм гурткової роботи” (доповідач Голубець О.П., вихователь-методист).
Практично-педагогічний аспект передбачав перегляд гурткової роботи за освітніми лініями: іноземна мова, хореографія, вокальний спів:
1.    Активізація творчих здібностей старших дошкільників шляхом вивчення англійської мови як засобу ознайомлення з традиціями англомовних країн, свято „Halloween” (керівники гуртків Стецюк Л.Г., Іваненко І.І., Кір’ян Ю.В.).
2.    Огляд виставки дитячої творчості „Jack’s lamp” (керівник гуртка Коробкіна С.О.).
Активну участь в проведенні семінару-практикуму взяли директор районного навчально-методичного центру практичної психології Герасімюк Т.В. та методист Крюкова Л.О., які  розкрили питання психологічного супроводу варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти.
За результатами семінару були прийняті рекомендації.
    По завершені семінару відбулось засідання круглого  на тему «Про забезпечення доступу кожної дитини до дошкільної освіти в рамках реалізації соціальних ініціатив Президента України з розширення мережі дошкільних навчальних закладів Києво-Святошинського району» до якого долучилися батьки вихованців ДНЗ м. Вишневого.

Калабуліна Г.Д., головний спеціаліст
управління освіти


Назад