06.08.2013
ОБ’ЄДНАНІ МРІЄЮ
ОБ’ЄДНАНІ МРІЄЮ 3 – 4 серпня на спортивній автотрасі «Боярський вал» відбувся ІV етап з ралі на серійних автомобілях «Лото Ралі Боярка 2013».
З початком змагань учасників автоперегонів привітали заступник голови Києво-Святошинської райдержадміністрації Анатолій Іскоростенський та голова Боярського автомотоклубу «Орли» Сергій Орловський.
До участі в змаганнях подали заявки 26 екіпажів з Києва, Кам’янець-Подільського, Черкас та Черкаської області, Житомирської області, Львова, Харкова, Одеси, Луганська, Павлограда, Василькова, Требухова… Роздано «легенди», запущено електронне табло-секундомір, зметнувся на старті сигнальний прапорець… І ревонули двигуни, рвонулися металеві коні в німбі з пекучого сонячного проміння, щоб мчати у хмарах куряви наввипередки з вітром до перемоги …
Як розповів Сергій Орловський, клуб існує вже 9 років. За цей час на спортивній трасі «Боярський вал» було проведено 41 змагання з мотокросу та п’ять професійних змагань з авторалі. Додайте до цього численні тренувальні збори – і стане зрозуміло, наскільки активно живе «Боярський вал».
– Ці змагання були підготовлені в надзвичайно короткий термін – практично за два тижні – продовжує Сергій Анатолійович. – Справа в тому, що взагалі їх планувалося провести саме 4 серпня в Дніпропетровську. Та з певних причин там відмовилися від проведення ралі. Ми вирішили прийти на допомогу спортсменам, і гонка таки відбулася в ту дату, на яку була запланована, але вже під Києвом… Звісно, за два тижні підготуватися і документально, і технічно було дуже складно. Але рішення було прийнято, і це завдання ми достойно виконали. Суттєва допомога була надана нам Києво-Святошинською райдержадміністрацією в особі Володимира Ігоровича Пака та Києво-Святошинською організацією Партії регіонів, яку очолює Микола Іванович Шкаврон, за що я хочу висловити їм нашу щиру вдячність.  
Додамо, що в цьому році – це перша автогонка на трасі «Боярський вал» (попередня відбулася в 2011 році). Другу планується провести в листопаді: в залежності від погодних умов – на снігу чи на ґрунті. Також Федерацією автомобільного спорту в цьому році заплановано провести на «Боярському валу» суто зимову гонку.  
Втім, повернімося до власне ралі, яке відбулося. Незвичайні то були змагання. Чому? Як ви гадаєте, наші шановні читачі, що робити, коли немає коштів на придбання спеціального автомобілю чи перші «копійки» спортивного досвіду лише почали падати в «копилку» професійної майстерності, але є шалене бажання випробувати себе трасою і швидкістю, боротися і перемагати? Відповіддю на це запитання стали боярські змагання. Адже гонщики боролися за перемогу на звичайнісіньких серійних автомобілях, не обладнаних ні захисним каркасом, ні іншими суто спортивними, а відтак дороговартісними технічними доробками.
От саме для таких людей й влаштовуються подібні змагання, які мають форму дещо незвичайного міксу.
Перше, що впадає в вічі – «різношерстість» тих «металевих коней», на яких стартували учасники. Того дня на трасу вийшли чотири «Mitsubishi Lancer» різних модифікацій, чотири «Subaru Impresa », чотири «Honda Sivic», три «Seat Ibiza», а на додачу ще й «Citroen», «Ford Fiesta», «Skoda Fabio», «Kia Rio» й «Daewoo Lanus». Втім, і російські автомобілі не залишилися осторонь, адже в змаганнях взяли участь «Лада 2108», «Лада 2105», ВАЗ 21081, ВАЗ 11184 та ще й ЗАЗ 11022 для повного, так би мовити, комплекту. Звісно, всі автомобілі були розділені на класи відповідно до об’єму двигуна. Переможці визначалися в кожному класі. Та про них трохи згодом.
Адже самим лише різнотип’ям представлених автомобілів цей своєрідний гоночний «вінегрет» не обмежився. Зокрема, не менш різноманітним був і склад екіпажів-учасників. На рівні з традиційними для цього виду змагань чоловічими екіпажами на трасу вийшов і один суто жіночий (стартовий №81, м. Київ) у складі Олесі Шинкаренко та Роксолани Сергєєвої. Також за перемогу змагалися й екіпажі змішаного типу: № 4 – Андрій Яроменко та Ірина Гельвес (м. Черкаси), №1 – Ігор Прощин та Світлана Данченко (м. Київ), №8 – Тетяна Слезінська та Маркіян Клименко (м. Львів), №22 – Максим та Анна Ржевські (м. Харків), №24 – Бакай Дар’я та Віталій Підгайний (м. Київ), №51 – Сергій та Олеся Пономаренко (м. Васильків), №151 – Скороход Євген та Яна Кравець (м. Харків). І повірте: на результативності така змішаність зовсім не позначилася…  
Отже, ще одна гонка закінчилася, і закінчилася вдало. Адже побажання голови автомотоклубу «Орли» Сергія Орловського, висловлене у вітальному слові, збулося: всі учасники, які стартували – фінішували, всі екіпажі залишили трасу без значних ушкоджень своїх металевих бойових коней.
Звісно, успішність будь-якої справи забезпечує дружна команда, яка цією справою займається. Зокрема, цю гонку забезпечили люди, які об’єдналися навколо Сергія Анатолійовича. Це – директор змагань та начальник безпеки боярчанин Олександр Алексенко (для якого, до речі, ця гонка стала дебютною в якості директора), голова СКС Михайло Тіньков (Дніпропетровськ), спортивні комісари Михайло Маштак (Дніпропетровськ) та Дмитро Березенський (Київ), технічний комісар Олексій Недобойко (Київ), секретар СКС Олена Леонова (Київ), головний секретар Максим Маштак (Дніпропетровськ)…
Саме ці люди забезпечили належну організацію змагань.
А тепер кілька слів про переможців у двох класах, в яких розгорілася найбільш гостра боротьба. Отже, в класі «4 WD» третім був екіпаж під стартовим номером 24 у складі Дар’ї Бакай та Віталія Підгайного (Київ), другим – екіпаж №21 (Олександр Козлов та Василь Іванишин, Київ), а першим – екіпаж №23 (Євген Фоменко та Євген Хвиля, Київ).
В класі «Спорт» «бронза» дісталася екіпажу №1 у складі Ігоря Прощина та Світлани Данченко (Київ), «срібло» – екіпажу №9 Володимира та Олександра Гнатенків (Київ), а «золото» – екіпажу №7 з Черкаської області у складі Юрія Хоміцького та Андрія Бондаря.
Нагородження переможців відбулося того ж вечора 4 серпня у Києві, в приміщенні компанії «Лото Кінг» – генерального спонсора гонки.
Замість післямови
Чергова гонка, яка стала ще одним епізодом спортивної біографії «Боярського валу», закінчилася… Про важливість її для автомотоклубу «Орли», як свідчення його професійної зрілості говорити не доводиться – це очевидно. А наскільки такі змагання важливі для широкого загалу? Ось якими думками з цього приводу ділиться голова автомотоклубу «Орли» Сергій Орловський:
– Чим більше людей займається активним спортом, тим здоровішим стане наше суспільство. І якщо після чергових змагань у нашому списку учасників з’явиться хоча б два-три нових прізвища, значить, ми працюємо не даремно.
Радислав КОКОДЗЕЙ,
фото автора


Назад