30.07.2013
Ваговий контроль збереже дороги
Ваговий контроль збереже дороги Із настанням літньої пори на дорогах Київщини з'явились дорожні знаки, що обмежують рух великовагових транспортних засобів. За дотриманням цих обмежень слідкують два пересувні пункти габаритно-вагового контролю. Це робиться з метою збереження доріг області, оскільки, як відомо, рух великоваговиків у спекотну погоду призводить до виникнення колійності, а далі й до повного руйнування асфальтобетонного покриття.
Однак чимало водіїв обурюються, що діє такий контроль, а відтак, за порушення законодавства застосовують штрафні санкції. Але давайте пам'ятати: якщо дороги руйнуються - державі завдають збитків. Громадяни скаржаться на поганий стан дорожнього покриття, звинувачуючи галузь. А може, варто було б з'ясувати, чому хтось заробляє гроші на перевантажених фурах і не вважає за потрібне сплачувати зайву гривню за те, щоб зберегти автошляхи. Натомість держава повинна відповідати за чиєсь недбальство. Щорічно на величезному відрізку - це 10 тисяч кілометрів доріг - виникає колійність, ліквідація якої коштує приблизно 2 мільярди гривень з бюджету.
Нині більшість вантажних перевезень здійснюється без дозвільних документів, понад 80 відсотків великовагового автотранспорту рухається з перевищенням допустимого навантаження на вісь, неймовірно швидкими темпами руйнуючи дороги.
...Дехто з водіїв сплачує штраф, а дехто починає підраховувати: мовляв, навіщо втрачати час та гроші, якщо можна відразу отримати всі дозвільні документи, сплативши вдвічі меншу суму, і спокійно проїхати.
Але багато хто звик, що заощаджувати можна й на порушенні закону, ось тільки відповідати потім ніхто не хоче, звинувачуючи державу в жорстких заходах до бізнесменів. Невже держава повинна стояти осторонь, мовчати і не боротися з порушниками? А ще й відповідати за погані дороги, які не спроможна за бюджетні кошти відремонтувати... Не кажемо вже про збитки, завдані дорожній галузі, недбальство та самочинство людей, які ламають огорожі, про розмальовані дорожні знаки, котрі щоразу доводиться замінювати, зруйновані мости, відновлення яких коштує значно більше, на відміну від звичайного ямкового ремонту.
Натомість є бажаючі протестувати, критикувати Укравтодор, який, мовляв, «дере з бідних бізнесменів гроші, незрозуміло за що».
Чому б «критикам» не звернути погляд на себе? Насамперед, ви самі викидаєте сміття на дорогу, узбіччя, в ліс. Але ніхто чомусь не хоче з'ясовувати, хто його прибирає, за які кошти, скільки на це витрачається часу. Щодня по всій області на дорогу виходить майже 750 робітників, із них 450 задіяно на ямковому ремонті, 230 чоловік прибирають сміття в смузі відводу, інші 70 - водії та муляри. А повинно бути вдвічі більше людей. Критикувати всі можуть і всім вигідно говорити, що це держава винна в таких обставинах, але ніхто з «критиків» не визнає своєї провини в недбальстві щодо доріг і довкілля!
Ваговий контроль певною мірою має стати на заваді такого недбальства. І якщо вже всі хочуть європейських доріг, то радимо проаналізувати, які штрафні санкції існують за кордоном, і як карається недбальство до державного майна й навколишнього середовища.
  
Служба автомобільних доріг у Київській області

Назад