04.04.2013
Прийшли на ринок перевезень – дотримуйтесь вимог
Прийшли на ринок перевезень – дотримуйтесь вимог З перевезенням пасажирів у нашому районі подекуди ще існують проблеми: то пільговика не пустять до салону, то нагрублять, а то й на саму маршрутку, навіть за хорошої погоди, мусиш довгенько чекати.

Щоб розставити «усі крапки над «і», 2 березня в приміщенні райдержадміністрації представники влади – заступник голови РДА Анатолій Іскоростенський і керівник управління економіки РДА В’ячеслав Клименко - провели нараду за участі керівників підприємств, які здійснюють пасажирські перевезення на території району. При цьому інтереси громади, на основі звернень самих мешканців, представляли депутати райради.
Перше озвучене суттєве зауваження – відсутність на зупинках громадського транспорту чіткого графіку руху маршруток та відсутність хоча б приблизної систематичності в самих перевезеннях. Кожен із нас, їдучи вранці на роботу (а переважна більшість працює в столиці) все ж таки сподівається не запізнитися і намагається розрахувати час. Та, приходячи на зупинку, навіть уявлення не має, коли ж під’їде та чи інша маршрутка. От і йдемо «на авось». А ще можемо й годину чекати, доки та під’їде.
Та перевізники зауважили, що дотримуватися хоча б приблизного графіку руху для них – завдання понад складне: то ремонт Житомирської траси заважав, то непогода, то «пробки», а скоро – реконструкція проспекту Перемоги у столиці геть зіб’є весь рух із пантелику.
Якщо з «пробками» через вантажоперевезення, особливо на Великій Кільцевій ми стикаємося щодня і заперечити проти цього таки важко, то, як доречно зауважив Анатолій Іскоростенський, «пробки, стихійні явища – проблеми тимчасові. В основному, кожен водій повинен їздити згідно існуючого графіку. Для нас показником вашої роботи є саме скарги громадян: є маршрути у нашому районі, обслуговуванням яких мешканці дуже задоволені. Отже, можна так поставити свою роботу, щоб досягти високого результату».
А директор ТОВ «Ірпінське АТП 13250» Олег Сотніков зауважив: «У мене офіційно працевлаштованих – 350 водіїв. Як я вирішив ці питання. В кожному автобусі, що виходить на маршрут, є телефон «гарячої лінії», на який може зателефонувати пасажир і розповісти, які проблеми в нього виникають із водіями. Ці дзвінки приймає диспетчер, фіксує дані, озвучене питання чи проблему, і передає мені».
Поділився власним досвідом і директор ТОВ «Клайт» Сергій Поліщук: «У мене на всіх кінцевих зупинках є диспетчер, який слідкує за відправленням машин у рейс. Є також і працівник, який слідкує за порядком, за необхідності – прибирає на зупинках, хоч вони часто й не облаштовані. Зате мешканці задоволені обслуговуванням».
Найбільше скарг щодо неналагодженого пасажироперевезення саме з Дмитрівки, Капітанівки, Михайлівки-Рубежівки: досить часто водії просто «пролітають» мимо проміжних зупинок, аби встигнути вчасно прибути на кінцеву. І, щоб виправити ситуацію, перевізники мають тиждень. Питання, скільки пустити на маршрут автобусів і з яким інтервалом, усе ж таки повинні вивчати і вирішувати саме перевізники – на цьому також наголошували депутати райради. По-перше, це дасть змогу їм самим працювати рентабельніше й не пускати транспорт «в холосту», по-друге, поліпшить обслуговування пасажирів. Ще одна вимога - перевізники повинні обов’язково провести інструктажі зі своїми водіями щодо пільгового перевезення громадян, а також ввічливого ставлення до всіх без винятку пасажирів. І, крім цього, перевірити санітарний і технічний стан автомобілів – щоб ті не гальмували стартерами...
Також на засіданні розглядалися і питання перевезення пільгових категорій громадян (до переліку яких, до речі, ще з 2010 року включені ще й члени багатодітних сімей, що водії абсолютно ігнорують), дотримання вимог щодо безпеки пасажирських перевезень і безпеки дорожнього руху. Адже, нерідко трапляються випадки, коли водії безпідставно відмовляють пасажирам у пільговому перевезенні, навіть дітей шкільного віку ігнорують.
Користь від таких зустрічей є, - зазначає Анатолій Іскоростенський. – За останній час з роботи було звільнено 11 водіїв за нечемне поводження з пасажирами, та й кількість скарг від громадян до райдержадміністрації щодо неякісного обслуговування пасажирських перевезень зменшилася втричі».
Чи буде користь від цієї зустрічі? Побачимо за місяць – саме стільки часу отримали перевізники на оприлюднення графіків руху маршруток, його вдосконалення (можливо, зі збільшеними інтервалами з урахуванням можливих пробок), поліпшення обслуговування громадян пільгових категорій і школярів, а також надати власні пропозиції щодо райдержадміністрації, що допомогли б компромісно вирішити проблемні питання.

Олексій ШАБУНІН,
фото автора


Назад