19.03.2013
ТРИВАЄ ПЕРЕВІРКА ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТУ
Не секрет, що випадки ДТП на автошляхах України останнім часом почастішали. І не лише через погодні умови – в першу чергу, через нехтування водіями правил дорожнього руху. Саме тому, як розповів «Новому Дню» старший державтоінспектор районного відділення ДАІ Володимир Перевишко, з 1 по 31 березня ДАІ України спільно з представниками Укртрансінспекції проводять комплекс профілактичних заходів на пасажирському автомобільному транспорті.

- Володимире Володимировичу, на скільки безпечною на сьогодні є ситуація на дорогах?
- Якщо взяти державу в цілому, то, скажімо, в січні кількість ДТП, скоєних із вини водіїв, фактично залишається на минулорічному рівні. Але на території Київщини за аналогічний період вона зросла на 100%, із них на 82% – із вини водіїв автобусів. При цьому кількість людей, що загинули, майже та ж, травмованих – зросла в 5,5 раза.
Окрім того, майже у 70% випадків на небезпеку пасажирів наражають водії, котрі виїжджають на зустрічну смугу, нехтують вимогами дорожніх знаків пріоритету та допускають інші порушення правил дорожнього руху. При цьому забуваючи, що така «бравада» може коштувати життя. Наприклад, 30 січня на 263 км автодороги Київ – Харків водій вантажного автомобіля «Mercedes Benz» із причепом, рухаючись у напрямку столиці, в умовах обмеженої видимості виїхав на смугу зустрічного руху, де зіткнувся з автобусом «Youyi» та автомобілем «Mercedes Benz». Як наслідок - 8 пасажирів автобуса та 1 пасажир вантажного автомобіля були травмовані. Незадовільний стан дорожнього покриття також є однією з головних причин ДТП.
- Яку саме роботу нині проводять працівники ДАІ на дорогах?
- Позапланові контрольні перевірки дотримання вимог законодавства у сфері безпеки дорожнього руху пасажирським автотранспортом, що проводяться не лише нарядами ДПС ДАІ, а й спільними мобільними групами в складі ДАІ, ДСБЕЗ та Укртрансінспекції в Київській області саме на маршрутах інтенсивного руху пасажирського транспорту. Активно долучаються також і замовники перевезень – зокрема, представники органів місцевого самоврядування.
Перевіряємо все: дотримання самих Правил, швидкісного режиму, правил зупинки і стоянки, чи не перевищено допустиму кількість пасажирів у маршрутках і автобусах тощо.
Крім того, обстежуємо й стан утримання вулично-дорожньої мережі маршрутів руху автобусів, у першу чергу – місць скоєння ДТП, щоб вжити необхідних заходів по усуненню виявлених недоліків. Комплекс профілактичних заходів також включає в себе і посилення контролю за виїздом на маршрути автотранспортних засобів, перевіркою їх технічного стану та обов`язкового медичного огляду водіїв.
- Які порушення допускають водії найчастіше?
- Традиційно - це керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, перевищення швидкості, перевезення пасажирів понад встановлену кількість, порушення правил проїзду залізничних переїздів і дотримання вимог дорожніх знаків, дорожньої розмітки, зупинки та стоянки на зупинках громадського транспорту та найбільшого скупчення людей.
Серйозною проблемою також є відсутність контролю з боку автоперевізників за режимом роботи водіїв. Нерідко на маршрути ті виїжджають без ліцензій, відповідного дозволу та дорожнього листа, що свідчить про їх безконтрольність на маршруті.

Записала Наталка КУЦАК

Назад