30.01.2013
Найкращий дозвільний центр на Київщині
Найкращий дозвільний центр на Київщині Ще у 2011 році, щоб оформити документацію в дозвільному центрі, потрібно було займати чергу ледь не з 5-ої ранку – скарги на неякісне обслуговування «сипалися» до райдержадміністрації, мов рясний дощ. З приходом нового керівництва району ситуація докорінно змінилася. Про це та про здобутки в цілому - державний адміністратор дозвільного центру Києво-Святошинської райдержадміністрації, кандидат економічних наук Іслам Заітов.
- Ісламе Нажимовичу, так що ж спричинило таке навантаження в роботі дозвільного центру?
- Передусім, те, що саме наш районний дозвільний центр виконував іще й функції обласного – всі регіональні дозвільні органи Київщини приймали та видавали документи лише через наш центр. Звісно, й об’єм роботи за минулий рік у нас чималий: якщо в середньому по області протягом року один державний адміністратор склав 823 дозвільних документів, то в нашому центрі – 6089 (для порівняння: у 2011 році їх було складено 1099, у 2010 – лише 179). За кількістю виданих документів минулого року, ми посіли перше місце не лише в Київській області, а й на Україні.
Кількість поданих документів суттєво збільшилася після набрання чинності з 1 січня 2012 року Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфери господарської діяльності», в якому концептуально змінювався порядок взаємодії між органами влади та суб’єктами господарювання: прийом і видача документів повинні були відбуватися виключно через держадміністратора за принципом «єдиного вікна».
- І як вдалося за нетривалий, по суті, час і налагодити роботу дозвільного центру, і покращити якість надання послуг?
- Саму систему роботи налагодити нам допомогло керівництво головного управління економіки облдержадміністрації. Адже, у відповідності з вимогами постанови Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», дозвільні органи зобов’язані розробити регламенти (інформаційні картки) з видачі документів дозвільного характеру з визначенням послідовності дій для отримання документів.
Але, згідно специфічних вимог цієї постанови щодо розміщення самого дозвільного центру, облаштування інформаційних матеріалів тощо, без допомоги райдержадміністрації налагодити ефективність нашої роботи, підвищити якість надання послуг ми б не змогли. Тому велика від нас дяка – і з цим погодиться кожен – першому заступнику голови райдержадміністрації Миколі Шкаврону, який безпосередньо опікувався цим питанням і постійно тримав його на контролі.
Сама ж специфіка нашої роботи полягає в недопущенні корупційних складових – між суб’єктами господарської діяльності та дозвільними органами присутній представник держави, який і контролює дотримання посадовими особами дозвільних органів строків розгляду та видачі документів дозвільного характеру.
Сама ж база нашого реєстру прозора і надає можливість визначити наявність дозвільних документів у будь-якого суб’єкта господарювання: має той чи інший суб’єкт господарювання дозвільні документи на свою діяльність чи вони прострочені, чи порушено вимоги чинного законодавства.
- З огляду на свій практичний досвід у економіці територіальних громад, як Ви оціните вираз «депресивний регіон»?
- Як фахівець, впевнено можу стверджувати: не існує депресивного регіону чи територіальної одиниці. Є некомпетентна організація роботи керівників. Усе завжди залежить від виконавця: тієї ж економічної служби, котра формувала бюджет. І при адекватному, реальному, збалансованому формуванні бюджету заборгованості з заробітної плати наприкінці року не виникне ніколи.

Наталка КУЦАК,
фото автора

Назад