08.01.2013
Вчасна оплата за газ збереже тепло у Вашій оселі!
Вчасна оплата за газ збереже тепло у Вашій оселі!   У зимову пору року як ніколи потрібними для наших домівок є тепло та комфорт. Втім, далеко не всі споживачі природного газу у Київській області усвідомили, що за тепло та комфорт в наших оселях треба платити своєчасно та в повному обсязі. До чого призводить несвоєчасна оплата за газ і хто на Київщині найбільше заборгував, запитаємо у заступника голови правління з питань газопостачання ПАТ «Київоблгаз» Тетяни Анатоліївни Клюй.

Тетяно Анатоліївно, наскільки сумлінно сьогодні мешканці столичного регіону платять за спожитий природний газ?

Порушення платіжної дисципліни споживачами – це проблема, яка стала вже хронічною. За останніми даними, загальний рівень недоплати за спожитий газ по Київській області становить 16,5 %.
ПАТ «Київоблгаз» проводить регулярні відключення боржників у встановленому порядку. Протягом 2012 року ми відключили понад 23 тисячі абонентів-боржників. Але, на жаль, така практика дисциплінує не всіх.

Хто найбільше ігнорує оплату послуг з газопостачання?

Хронічні неплатники за комфорт в домівці - це мешканці районів, прилеглих до Києва. Очолює «рейтинг боржників» Києво-Святошинський район. Тут найнижчий рівень проплат та найбільша кількість боржників. Як правило, це цілком платоспроможне населення, яке просто нехтує виконанням своїх обов’язків згідно договору про надання послуг з газопостачання, який вони підписували.
Мовляв, гроші потрібні газопостачальній компанії, то нехай вона за мною й бігає.

До чого призводить несвоєчасна оплата?

В глобальному розумінні несвоєчасна сплата за використаний природний газ стримує технічний та економічний розвиток газової промисловості. На отримані від споживачів кошти, в першу чергу, фінансуються заходи, направлені на забезпечення безперебійної та безаварійної роботи всього газового господарства області, в тому числі робота аварійних та виробничо-експлуатаційних служб, ремонт обладнання та техніки.
Споживачі повинні розуміти: сплачуючи за газ вчасно, вони, в першу чергу, забезпечують свою безпеку та комфорт.
Для кожного ж окремого споживача хронічні борги рано чи пізно закінчуються відключенням від газопостачання. А далі починається «найцікавіше»: митарства по інстанціях, сплата того ж боргу плюс витрат на відновлення газопостачання та довгі години очікування в холодній оселі…

У чому ж причина такого безвідповідального ставлення до своїх зобов’язань? Що заважає абонентам платити вчасно?

В першу чергу, боржники посилаються на брак часу. Мовляв, ніколи мені їхати платити за газ. Ми цю проблему вирішили.  Завдяки платіжній інтернет-системі «Портмоне» (portmone.com.ua), з якою ми співпрацюємо, оплата за газ займає 2 хвилини і здійснити її можна цілодобово в будь-якому місці.
Найголовніша причина боргів, як на мене, у ставленні населення до комунальних послуг – «не чіпайте мене, я потім колись заплачу». Але, якщо у нас закінчуються гроші на рахунку мобільного телефону ми чомусь не нарікаємо на оператора, розуміючи, щоб здійснити дзвінок треба поповнити рахунок. Скажіть, а чим комунікаційні послуги відрізняються від послуг з газопостачання? Невже тепло та комфорт в домі настільки для нас маловажливі, що ми дозволяємо собі за них не розраховуватись?..

Тетяно Анатоліївно, що, на Вашу думку, потрібно зробити, щоб знизити рівень заборгованості та привчити споживачів сплачувати за газ своєчасно та в повній мірі?

Вважаю, змін потребує, в першу чергу, нормативна база у галузі газопостачання. Якби за борги та самовільне переобладнання газових приладів передбачались не тільки відключення, а ще й кримінальна відповідальність, споживачі б були більш дисципліновані.
Другий момент – особиста відповідальність кожного абонента. У деяких країнах газ постачається за передплатою. Там газ розцінюється як товар: купив - споживай. У нас газ – це теж товар, але його можна спочатку використати, потім заплатити. Втім така лояльність до споживача, як показує досвід, не сприяє системності оплати.
На разі, ми продовжуємо роботу по вдосконаленню системи розрахунків. Ми робимо все належне, щоб газопостачання було стабільним, а процедура оплати зрозумілою та зручною.

І наостанок, що побажаєте споживачам ПАТ «Київоблгаз» у Новому році?

«Київоблгаз» бажає мешканцям Київської області тепла та затишку в оселях! А вони можливі тільки тоді, коли ми дбайливо ставимось до газових приладів та вчасно розраховуємось за спожитий газ.
Зi святами!

Назад