10.10.2012
Виїзні зустрічі з громадами: перші результати роботи є
Виїзні зустрічі з громадами: перші результати роботи є 9 жовтня під головуванням першого заступника голови Києво-Святошинської РДА Миколи Шкаврона та голови Києво-Святошинської райради Володимира Луцюка відбулася розширена апаратна нарада з головами сільських, селищної та міських голів, керівників відділів і структурних підрозділів райдержадміністрації.

І, хоч затверджений заздалегідь порядок денний визначав низку важливих питань – підведення підсумків осінньо-польових робіт, про відзначення Дня людей похилого віку та Дня вчителя, про готовність виборчих дільниць до проведення виборів народних депутатів України, що відбудуться 28 жовтня 2012 року – та все ж найважливішим і найпершим, позачерговим питанням було звітність щодо організаційної роботи управління Держкомзему у Києво-Святошинському районі. І не просто звітність: роботу управління, як мовиться, «розбирали по кісточкам».
Начальника управління Олега Левченка сільські голови буквально засипали запитаннями: все, чим невдоволені громадяни на місцях, було доведено цього дня його відома в присутності Миколи Шкаврона. Ситуацію прояснив сам Микола Іванович: «Про роботу Вашого управління говорять самі люди. Адже найголовніше питання, яке їх на сьогодні цікавить – отримання державних актів на землю, присвоєння кадастрових номерів, приватизація земельних ділянок. Про це я чую у кожному населеному пункті, буваючи на виїзних прийомах. Я не знаю, як і яку роботу ви проводите, але нею люди не задоволені. Вони задають мені такі запитання, озвучують такі проблеми, які повинен вирішувати не я, а саме Ви.
Люди ідуть до мене зі списками досі не отриманих актів. При чому, більшість із них виготовлені вже давно, але чомусь досі не видані. Скаржаться на те, що у Вашому управлінні досі кілометрові черги, на зневагу до них Ваших підлеглих, на хабарі – і таких питань дуже багато. Як, до речі, і до роботи виїзної бригади. Тому пропоную: визначайте, чому так трапляється, вивчайте ці проблеми та ці питання. Спочатку з людьми на місцях повинен працювати землевпорядник – по кожній сільській раді. Вивчати всі питання, збирати документи, розбиратися, чи всі ці документи здано, чи правильно вони оформлені, чи всі проплати згідно державних розцінок здійснено. Зробіть аналіз наявної документації по кожній окремо взятій сільській раді, надайте відповідні списки сільським головам – нехай співпрацюють із вами, адже на місцях ситуацію і людей краще них ніхто не знає. Відведіть прийомні дні для землевпорядників, встановіть графік їх прийому по 3 – 4 сільські ради на день. Ви повинні ефективно працювати з людьми. Готуйте населення до приїзду цих бригад. Не повірять перший раз – повірять на другий. А ще більше повірять, якщо побачать результат.»
Миколу Івановича підтримали і сільські голови. «Вас, як керівника, - зауважив Петропавлівський сільський голова Олексій Кодебський, - в першу чергу повинно цікавити отримання людиною саме якісних послуг. Мешканці – не прохачі, що вони по три – чотири рази до вас приходять аби додати документи, щоразу сплачуючи при цьому гроші. І вони не винні у тому, що у Вашому відділі ці документи губляться.»
«Ми зібралися тут не для того, - додав Дмитрівський сільський голова Тарас Дідич, - щоб звинувачувати один одного. Ми прагнемо, щоб люди були задоволені і Вашою роботою, і роботою райдержадміністрації, і сільської ради. Чому людині відразу не сказати, яких документів не вистачає, як правильно повинні бути оформлені ці документи, щоб її не ганяти по сто разів? Чого не можна дати роз’яснення відразу щодо того, що з неї вимагається? І ще одне. Як заплатиш – отримаєш, не заплатиш – ні. От і ждуть люди не днями, а місяцями, роками.»
Ця тема викликала гостру дискусію в актовій залі. Запитання сипалися, мов горох. Та все ж не все так безнадійно, як здається на перший погляд – особливо з огляду на те, що накопичені роками проблеми відразу не вирішиш. І позитивні зрушення вже є.
Як доповів Олег Левченко, зараз документи дійсно видаються в управлінні навіть за наявними копіями загублених. «Я коли прийшов, - продовжував Олег Васильович, - спочатку в чергах у день стояло по 460 громадян у день. Звичайно, всіх прийняти було неможливо. На сьогоднішній день – хоча б узяти вчора – 30. Вівторок – середа – близько 60 – 70 чоловік. Можете приїхати до мене, скажімо, о 17:00 год. і подивіться: черг немає. Для громадян нині четвер – неприйомний день – ми працюємо саме із землевпорядниками місцевих рад, хай приїздять. Хочете, щоб ми розробили графік і їх прийому – це не дозволено згідно інструкції, хоча, раз Микола Іванович наполягає, ми розробимо внутрішній такий графік і прийматимемо по чотири місцеві ради щочетверга з таким розрахунком, щоб за місяць прийняти їх усі.
На виготовлення державних актів, на центральний орган, вплинути я не можу – я їх не друкую. Виготовлення державних актів не входить у компетенцію нашого управління. Архіви розпечатати я не можу – для цього під архів повинне бути спеціальне приміщення виділене, а з цим у нас нині проблеми. Встановлене у нас програмне забезпечення не дозволяє в день присвоювати багато кадастрових номерів - максимум 150. Потреба ж у щоденному заповненні, присвоєнні кадастрових номерів – 400 в день. Я вже набрав максимальну кількість операторів.»
За підсумками дискусії, було прийнято остаточне загальне рішення: розробити графік прийому землевпорядників в Управлінні Держкомзему Києво-Святошинського району в алфавітному порядку, виїзним бригадам – працювати з населенням не лише в плані видачі держактів, а й належного прийому документації, провести інвентаризацію всіх наявних документів; за можливості роботу з присвоєння кадастрових номерів проводити на місцях.
На сьогоднішній день, згідно доповіді керівника управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Віктора Гребцова, господарства району закінчили збирання ранніх зернових і плавно перейшли до підготовки площ під посів озимих культур урожаю 2013 року. Середня врожайність цього року становить 30,2 ц/га – це на 7,3 ц більше, ніж минулого. Заплановано посіяти 1620 га культур, у тому числі – 1000 га озимої пшениці, 600 га озимого жита. Вже засіяно 1872 га площ, що становить 115,2 % від запланованих. Найкращі показники мають такі господарства: ДП «Пуща-Водиця» (керівник - Мазурко) – посіяно 448 га замість 283 га, ДП «Чабани» (керівник - Іщук) – проти запланованих 115 га посіяно 151 га, СГ «Агрокомбінат «Хотівський» - план виконано на 120 %. Закінчено збирання картоплі на площі 290 га та овочів на площі 332 га. Залишилося, зокрема, сої 382 га, і кукурудза на зерно. Всі осінньо-польові роботи планується завершити до кінця жовтня.
Тривають розрахунки за паї. Загальна сума до сплати, згідно заключних договорів – 1 млн. 133 тис. грн. Станом на 1 вересня було виплачено близько 30 % коштів, за місяць розрахунки майже повністю були проведені і складають на сьогодні майже 80 %. До нового року цей відсоток повністю буде сплачений. Розмір орендної плати, згідно Указу Президента та Постанови Кабміну, становить не менше 3 %. Виплати мають змішану форму – десь грошима, десь – товаром.
Одним із найосновніших питань, що цікавило Миколу Шкаврона – у яких саме – наших, районних господарствах чи інших областей – проводиться закупівля овочів Центральною районною лікарнею та КП «Шкільні їдальні». Це й зрозуміло – ціни однакові, якість – не гірша. Але розвивати, в першу чергу, потрібно саме власного виробника. Тому ці організації отримали розпорядження на наступну апаратну нараду надати відповідні звіти.
Минулого тижня Україна святкувала два визначних свята – День людей похилого віку та День учителя. Останнє пройшло, як завжди, на найвищому рівні – про це зазначив керівник відділу освіти райдержадміністрації Микола Івашко. 50 працівників галузі освіти отримали подяки та грошові премії від голови райдержадміністрації Олександра Зайця та голови райради Володимира Луцюка, 7 педагогів району – ноутбуки, школи – 25 комп’ютерів (на черзі – отримання ще 37). За кошти районного бюджету та за сприяння профспілки було придбано 1450 квитків до театру, і освітяни змогли вповні насолодитися театральною виставою. «Хочу подякувати, - наголосив Микола Миколайович, - за підвищену увагу до освітян і голові райдержадміністрації Олександру Зайцю, і голові райради Володимиру Луцюку, та, насамперед – першому заступнику голови райдержадміністрації Миколі Шкаврону за активну участь і у підготовці до свята, і за сприяння щодо відзначення наших педагогів.»
Опалювальний сезон уже розпочато у 18 дошкільних навчальних закладах району, до кінця тижня кожна школа та кожен дитячий садочок вже опалюватиметься. Температурний режим скрізь відповідає санітарним нормам.
До проведення виборів народних депутатів України, що відбудуться 28 жовтня 2012 року всі виборчі дільниці готові – про це доповіла працівник відділу організаційно-кадрової роботи райдержадміністрації Тамара Мудренко.
Загалом, апаратна нарада пройшла конструктивно, як і повинно бути – в робочому ритмі.

Наталка КУЦАК,
фото автора

Назад