Витяг із Закону України «Про звернення громадян»

Положення про «телефон довіри» Києво-Святошинської районної державної адміністрації

Порядок функціонування «гарячої» телефонної лінії у Києво-Святошинській районній державній адміністрації

Порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Києво-Святошинській районній державній адміністрації

Порядок роботи прямих телефонних ліній у Києво-Святошинській районній державній адміністрації

Витяг із Конституції України, стаття 40

Витяг із Закону України «Про місцеві державні адміністрації», стаття 25

Витяг з Указу Президента України  від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування

   


Довідка

про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли

до Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, Києво-Святошинської районної ради Київської області та органів місцевого самоврядування району у 2019 році

     Впродовж 2019 року на адресу райдержадміністрації надійшло 8440 звернень, з них звернення, що надійшли поштою та одержано на особистому прийомі у голови адміністрації - 5042, електронних звернень – 472, через Урядову гарячу лінію – 2768, з органів вищого рівня - 158.

     Серед звернень, що надійшли до адміністрації 63,1% (5324), складають заяви та клопотання, 36,9% (3116) – скарги.

     Порівняно з минулим роком кількість звернень до райдержадміністрації збільшилася на 1477 або 21,2%.

     За цей час на контролі перебувало на розгляді 8322 звернення. Позитивно вирішено 5094 питання або 61,2%.

     Найбільше доручень, що перебували на контролі, було надано керівництвом райдержадміністрації управлінню соціального захисту населення райдержадміністрації - 58,1% (4840 звернень), відділу житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації – 12,9% (1070), службі у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації – 10,1% (844), юридичному відділу райдержадміністрації – 4,8% (394), відділу економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації – 2,7% (223).

     На особистому прийомі у голови адміністрації отримано 145 звернень, що на 32 або 18,1% менше ніж торік.

     Всього головою адміністрації на особистому прийомі прийнято 162 відвідувача, це на 97 або 37,4% менше минулорічного показника.

     Більшість питань, які порушували громадяни на особистому прийомі, стосувалися соціального захисту, їх кількість становила 33,1%, комунального господарства та шляхового господарства – 20,0%, земельних відносин – 13,8%.

     Переважна більшість звернень надійшла під час особистого прийому громадян від жителів міст Боярка та Вишневе, сіл Горенка, Петропавлівська Борщагівка та іногородніх громадян.

     З органів вищого рівня до райдержадміністрації надійшло 158 звернень, що на 455 або 74,3% менше ніж у минулому році. Із загальної кількості листів до органів вищого рівня, а саме: до Офісу Президента України надійшло 21 звернення проти 75 того року, Кабінету Міністрів України - 29 проти 199 минулорічного показника, Верховної Ради України – 7 та 12 відповідно, правоохоронних органів – 1 та 11, народних депутатів України – 10 та 29, Київської обласної ради – 1, Київської міської державної адміністрації – 3, Київської обласної державної адміністрації – 86 та 281 відповідно.

     Найчастіше до органів вищого рівня зверталися мешканці таких населених пунктів:

·        с. Софіївська Борщагівка – 29, що становить 18,3% від їх кількості, з них - 2 колективних;

·        м. Боярка– 22 або 14,0%;

·        с. Крюківщина – 15 або 9,4% (3 колективних);

·        іногородніх громадян – 32, з них – 7 колективних.

     Аналізуючи звернення громадян до органів вищого рівня, слід зазначити, що майже з усіх населених пунктів району їх кількість зменшилася, крім с. Горенка, але їх збільшення було незначне.

     З Урядової гарячої лінії до райдержадміністрації надійшло 2768 звернень, з них задоволено 586 або 21,1% (за такий же період 2019 року – 2103). Таким чином кількість звернень на Урядову гарячу лінію збільшилася на 665 або 31,7%.

     Переважна кількість звернень на Урядову гарячу лінію стосувалась:

- соціального захисту – 1425 або 51,4%, з них 991 або 69,6% - призначення житлової субсидії;

- комунального господарства становили – 676 або 24,4%;

- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 292 або 10,6%.

     У розрізі населених пунктів району найбільше звернень на гарячу лінію надійшло від мешканців с. Софіївська Борщагівка – 4,1% від їх кількості населення, с. Петропавлівська Борщагівка – 2,3%, с. Святопетрівське – 1,9%,    с. Крюківщина – 1,8%, по 1,7% становили від мешканців сіл Білогородка, Бобриця та Бузова.

     Найчастіше на Урядову гарячу лінію зверталися мешканці м. Боярка - 439, що становить 15,9% від їх кількості, с. Софіївська Борщагівка – 401 або 14,4%, м. Вишневе (396), с. Петропавлівська Борщагівка (242), с. Білогородка (151).

     За цей період збільшилася загальна кількість звернень громадян до райдержадміністрації майже з усіх населених пунктів району (21), крім сіл Гореничі, Забір’я, Крюківщина, Личанка, Михайлівська Рубежівка, Святопетрівське та Хотів.

Суттєве збільшення відбулося по таких населених пунктах: с. Петрушки - на 131,2%, с Горенка – на 72,9%, с. Софіївська Борщагівка – на 63,0%, с. Гатне – на 62,8%, Петропавлівська Борщагівка – на 61,4%, с. Мироцьке – на 58,3%,   с. Білогородка – на 41,6%.

     У розрізі населених пунктів району найбільше звернень надійшло до райдержадміністрації від мешканців с. Софіївська Борщагівка – 10,8% від їх кількості населення, с. Петропавлівська Борщагівка – 6,9%, с. Святопетрівське – 6,0%, с. Крюківщина - 5,4%, м. Боярка – 5,2%, с. Петрушки – 4,5%, по 4,0% становили від мешканців сіл Личанка та Музичі.

     Аналіз показує, що зменшилася кількість надходження колективних звернень на 23,8%. За звітний період їх надійшло 359 проти 471 за минулий рік. Питома вага колективних звернень від загальної кількості листів, що надійшли до райдержадміністрації, складає 4,2%.

     У звітному році їх кількість збільшилася з 7 населених пунктів, а саме: сіл Горенка та Михайлівська Рубежівка на 200,0%, Гореничі та Мироцьке на 100,0%, Шпитьки (66,7%), Личанка (50,0%) та Петропавлівська Борщагівка на 27,2%.

     Переважно колективні звернення стосувалися: захисту майнових прав неповнолітніх дітей – 282 або 78,6% від їх кількості, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 40 або 11,1% та комунального господарства – 22 (6,1%).

     Статистичні дані свідчать, що за звітний рік зменшилася кількість повторних звернень на 90,9% (у 2019 році їх надійшло 3 проти 33 за минулий рік).

     У своїх зверненнях громадяни порушили 8472 питання, що на 1447 або 20,6% більше минулорічного показника.

     Питання розподілилися таким чином:

     З питань соціального захисту надійшло 5458 звернень, що становило 64,4% (2018 – 3926 або 55,9%).

     На другому місці стояли питання комунального та шляхового господарства - 902 або 10,7% (2018 - 670 або 9,6%).

     На третьому – сім’я, діти, опікунство – 897 або 10,6% (2018 – 767 або 11,0%).

     Серед інших питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку становили 467 або 5,6%, охорони здоров’я - 224 (2,7%), аграрної політики та земельних відносин – 169 (2,0%), житлової політики  - 98 (1,1%).

     За звітній період зросла кількість звернень з питань: соціального захисту на 39,0%, комунального та шляхового господарства – на 34,7%, охорони здоров’я – на 25,1%, сім’ї та дітей – на 17,0%, діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування – на 8,3%.

     Відбулося зменшення з таких питань: аграрної політики та земельних відносин – на 54,9%, екології та природних ресурсів – на 51,0%, житлової політики – на 41,0%, транспорту та зв’язку – на 28,4%, забезпечення дотримання законності – на 13,2%.

     Понад 4087 звернень на адресу адміністрації, або 48,4% від загальної кількості, склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – інвалідів, учасників бойових дій, учасників війни, дітей війни, багатодітних родин, ветеранів праці та інших громадян, які потребують соціального захисту, підтримки та особливої уваги з боку усіх керівників структурних підрозділів та органів місцевого самоврядування щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

     Порівняно з минулим роком кількість звернень цієї категорії громадян збільшилася на 318 або 8,4%.

     Серед зазначеної категорії громадян найбільше звернень надійшло від: ветеранів праці та пенсіонерів – 1999, інвалідів загального захворювання I, II, та III груп - 797, дітей війни – 481, інвалідів, учасників бойових дій, учасників війни – 428, багатодітних сімей – 298, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 84.

Протягом звітного періоду всім громадянам (3529 осіб), які потрапили до складних життєвих обставин та звернулися до райдержадміністрації з питань надання матеріальної допомоги, було її надано, виділено кошти із районної програми «Турбота» - на суму 14020800 грн.

Відповідно до районної цільової програми з надання одноразової адресної матеріальної соціальної фінансової допомоги особам, зареєстрованим у населених пунктах Києво-Святошинського району Київської області, які брали участь в антитерористичній операції, набули статусу учасника бойових дій та не є військовослужбовцями, надано допомогу - на суму 630000 грн (64 особи).

Відповідно до районної цільової програми з надання одноразової адресної соціальної матеріальної допомоги дітям з інвалідністю підгрупи А,  дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях, які проживають на території району, надано допомогу - на суму 1390000 грн. З них: дітям з інвалідністю підгрупи А (106 дітей) - на суму 1060000 грн, 14 дітям з прийомних сімей (6 сімей) - на суму 70000 грн, 52 дитини з ДБСТ (10 будинків) - на суму 260000 грн.

     Згідно з поданими статистичними звітами органів місцевого самоврядування встановлено, що на їх адресу протягом звітного року надійшло 32672 звернення, що на 464 або 1,4% більше ніж торік. Позитивно вирішено питання у 25119 зверненнях або 76,9%.

    Із загальної кількості звернень поштою надійшло 22473, що на 67 або 0,3% менше порівняно з минулим роком.

     На особистому прийомі у керівників органів місцевого самоврядування отримано 10199 звернень, що на 531 або 5,5% більше ніж торік.

     У зверненнях громадян було порушено 32814 питань різної тематичної спрямованості, що на 481 або 1,4% більше ніж у 2018 році.

     Найчастіше вони стосувалися:

-         аграрної політики та земельних відносин – 11264 або 34,3% питання від їх загальної кількості (2018 – 11701 або 36,1%);

-         соціального захисту – 9683 або 29,5% (2018 – 8496 або 26,2%);

-         житлової політики – 2032 або 6,1% (2018 – 2073 або 6,4%);

-         комунального господарства – 1885 або 5,8% (2018 – 1981 або 6,1%).

     Порівняно з 2018 роком збільшилася кількість звернень тільки з питань соціального захисту на 1187 або 14,0%, а по всіх інших напрямках, їх кількість зменшилася, а саме:

-        транспорту – на 37,1%,;

         охорони здоров’я – 31,5%;

-        екології та природних ресурсів – на 24,4%;

-        діяльності органів місцевого самоврядування – на 22,5%;

-        праці і заробітної плати – на 15.5%;

-        забезпечення дотримання законності – на 9,5%;

-        комунального та шляхового господарства – на 4,9%;

-        аграрної політики та земельних відносин – на 3,8%.

     За звітний період збільшилося надходження звернень громадян до 19 виконкомів місцевих рад, а саме: м. Боярка – на 7,9%, м. Вишневе - на 15,9%, смт Чабани – на 13,4%, сіл Білогородка - на 35,4%, Бобриця - на 32,4%, Гореничі – на 0,6%, Горенка – на 21,4%, Дмитрівка – на 23,0%, Крюківщина - на 6,7%, Личанка– на 16,5%, Малютянка - на 26,0%, Мироцьке – на 56,6%, Михайлівська Рубежівка – на 6,1%, Музичі – на 6,0%, Святопетрівське - на 14,1%, Петропавлівська Борщагівка – на 10,0%, Петрушки –на 9,3%, Ходосівка – на 1,8% та Хотів - на 6,2%.

     Статистичні дані свідчать, що за звітний рік зменшилася кількість повторних звернень до органів місцевого самоврядування на 53,7% (у 2019 їх надійшло 88, а у 2018 – 190).

     За цей час збільшилося надходження колективних звернень на 7,8%. Так у 2019 році їх надійшло 594, а у 2018 - 551. Питома вага колективних звернень від загальної кількості листів, складає 1,9%.

     У звітному періоді зменшилася кількість звернень до органів місцевого самоврядування від пільгової категорії громадян на 2,9%. Так, від них надійшло 8044 звернення, що становить 24,7% від загальної кількості. Від ветеранів праці та пенсіонерів одержано – 2648 листів, дітей війни – 1719, учасників та інвалідів війни – 1431, багатодітних сімей та одиноких матерів – 850, інвалідів загального захворювання І, ІІ, ІІІ групи – 830, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 566.

     Згідно з поданим статистичним звітом районної ради встановлено, що у 2019 році на їх адресу надійшло 191 звернення, що на 456 або 70,5% менше ніж торік. Найчастіше громадяни до районної ради порушували питання соціального захисту (50), що становить 26,1%, діяльності органів місцевого самоврядування (21) або 11,0%.

     Позитивно вирішено 165 або 86,3% звернень громадян.

     Протягом звітного року управління, відділи, структурні підрозділи райдержадміністрації та органи місцевого самоврядування проводили цілеспрямовану роботу щодо реалізації вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови облдержадміністрації       від 19.02.2008 № 142 «Про організацію виконання в Київській області Указу Президента України від 07.02.2008 109/2008» та доручень керівництва облдержадміністрації та райдержадміністрації з питань розгляду звернень громадян.

     На виконання вищезазначеного Указу працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян при Києво-Святошинській районній державній адміністрації Київської області. За звітний період проведено дванадцять засідань комісії.

     На виконання п. 5 Указу Президента України головою райдержадміністрації затверджено графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян та графік проведення днів контролю щодо стану виконання доручень керівництвом райдержадміністрації за результатами розгляду звернень громадян в управліннях, відділах, структурних підрозділах райдержадміністрації та органах місцевого самоврядування на 2019 рік.

     Згідно із затвердженим графіком проведено дванадцять перевірок щодо додержання законодавства про звернення громадян органами місцевого самоврядування, а саме: у виконкомах Чабанівської (селищної), Гатненської, Горенської, Дмитрівської, Забірської, Личанської, Малютянської, Мироцької, Михайлівсько-Рубежівської, Софіївсько-Борщагівської, Ходосівської та Шпитьківської сільських радах.

     За цей час проведено дванадцять днів контролю, а саме: у виконкомах        Боярської, Вишневої (міської), Бобрицької, Білогородської, Гореницької, Петропавлісько Борщагівської, Тарасівської та Хотівської сільських радах, в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації, управлінні з питань надання адміністративних послуг райдержадміністрації, відділі освіти райдержадміністрації та служби у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації.

     Головою райдержадміністрації затверджено графік особистих доповідей керівників органів місцевого самоврядування, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади про стан роботи зі зверненнями громадян та виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 у 2019 році.

     Перед головою райдержадміністрації прозвітувалися з даного питання керівники 28 органів місцевого самоврядування, дев’ятьох управлінь та відділів райдержадміністрації та трьох територіальних органів виконавчої влади.

     Згідно із затвердженим головою райдержадміністрації графіком   керівництвом райдержадміністрації, керівниками управлінь, відділів, структурних підрозділів адміністрації один раз на місяць проводилися прямі телефонні лінії з населенням району. За цей період керівництвом райдержадміністрації проведено 27 прямих телефонних ліній, а керівниками управлінь, відділів, структурних підрозділів райдержадміністрації – 12.

     Узагальнені відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань щоквартально оприлюднюються на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

     Питання стану розгляду звернень громадян та виконавської дисципліни двічі на рік розглядалося на засіданні колегії за участю керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування району.

     Відповідно до ст. 22 Закону України “Про звернення громадян” та п. 6 Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 у райдержадміністрації створено належні умови для проведення особистого прийому громадян головою адміністрації. Розпорядженням голови райдержадміністрації затверджено графіки проведення особистого прийому та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації.

     Вищевказані графіки розміщено на інформаційному стенді райдержадміністрації та веб-сайті райдержадміністрації.

     За звітний період керівництвом райдержадміністрації проведено 46 виїзних прийомів громадян у населенні пункти району, де прийнято 220 відвідувачів.

     У числі організаційних заходів щодо покращення розгляду звернень громадян є робота «гарячої» телефонної лінії, яка оперативно вирішує та дає усні роз’яснення на пропозиції, заяви і скарги щодо вирішення питань комунального, транспортного, побутового, медичного обслуговування громадян та інші.


Начальник відділу

звернень громадян адміністрації         Л. КОЗЛОВА